Skip to content

فناوریهای نوین: برترین کشورمنطقه در فناوری نانو هستیم.

وزیر علوم گفت: بر اساس رتبه بندی اعلام شده از سوی غربیها، ایران در فناوری نانو در جایگاه اول منطقه قرار دارد و در سایر فناوریهای نوین نیز از جایگاه خوبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد مهدی زاهدی در دیدار با وزیر علوم و فناوری سریلانکا در محل وزارت علوم افزود: در ایران ستادهای توسعه فناوری در حوزه های زیست فناوری، فناوری نانو، فناوری هسته ای، فناوری اطلاعات و فناوری هوا و فضا فعالیت می کنند که کار اصلی هدایت، سیاستگذاری و حمایت مالی مراکز تحقیقاتی حوزه های مختلف را در دانشگاهها و پژوهشگاههای کشور برعهده دارند.

وی با ابراز خرسندی نسبت به پایان یافتن جنگ داخلی در سریلانکا و حاکم شدن آرامش بر این کشور گفت: سریلانکا می تواند از تجربیات ایران استفاده کند و با توجه به اینکه در سالهای جنگ تحمیلی با دو میلیون آواره از استانهای جنوبی و غربی، دو میلیون آواره افغانی و یک میلیون آواره عراقی روبرو بوده ایم تجربه لازم را بدست آورده ایم.

دکتر زاهدی اضافه کرد: ما خوشحالیم که سریلانکا به فناوریهای نوین از جمله فناوری نانو توجه دارد و در این زمینه می تواند از تجربیات ایران در زمینه فناوریهای نوین استفاده کند. ما در ایران به دلیل جنگ تحمیلی و تحریم مجبور بودیم نیازهای خود را تامین کنیم و در اولین گام در صحنه فناوری دفاعی کشور ما به جایی رسید که اکنون هیچ کس نمی تواند ما را تهدید کند و حمله حتی اگر کوچک هم باشد با پاسخ قاطع ایران همراه خواهد بود.

وی در خصوص حمایت از دانشجویان سریلانکا خاطرنشان کرد: در صورت تهیه یک یادداشت تفاهم، ایران آمادگی دارد که برخی از دانشجویان سریلانکا را در حوزه های فناوری در ایران بورسیه کند.

وزیر علوم خواستار گسترش زبان فارسی در دانشگاههای سریلانکا شد و اظهار داشت: برای توسعه روابط علمی ایران و سریلانکا می توان از زبان فارسی بیشتر بهره گرفت.

وی تاکید کرد: علاوه بر این ایران آمادگی دارد تجربه دانشگاه علمی – کاربردی را برای اشتغال در رشته های تحصیلی مبتنی بر فعالیت های متعدد را در اختیار سریلانکا قرار دهد.

دکتر زاهدی خطاب به وزیر علوم و فناوری سریلانکا گفت: امیدوارم با برنامه ریزی بتوانید از دانشگاهها و پژوهشگاهها در ایران بازدید کنید و با جایگاه علمی ایران آشنا شوید.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها