Skip to content

آموزش پژوهش: آخرین جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی اعلام شد

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی از فراخوان مراکز تحقیقاتی برای این نوع پذیرش خبر داد و گفت: ۱۷ مرکز تحقیقاتی برگزار کننده این دوره هستند.

دکتر سید امیر محسن ضیایی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: تاکنون شورا ۱۷ مرکز تحقیقاتی را به عنوان موسسات برگزار کننده دوره دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Research) معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: هر مرکز تحقیقاتی به ازای هر استاد واجد شرایط می تواند در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی دانشجو بگیرد و تعداد نهایی دانشجویان باید به تصویب شورای پژوهشی مرکز تحقیقاتی برسد.

دکتر ضیایی یادآور شد: از سوی دیگر اعتبارات تربیت دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی باید از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مربوطه تضمین شود. این اعتبارات می تواند از داخل یا خارج از دانشگاه تامین شود اما در هر صورت باید تضمین شده باشد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دوره دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Research) به اعطای مدرک دکتری تخصصی پژوهشی می انجامد و از این رو چون به این دسته از دانشجویان حقوق پرداخت می شود، باید اعتبارات لازم آن تامین شود.

دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Research) شامل دو مرحله “دوره عالی پژوهش” (M Phil یا Master of Philosophy) و “دکتری تخصصی پژوهشی” (Ph.D by Research) است. در این دوره افرادی تربیت می شوند که با تسلط بر زمینه ای خاص و آشنا شدن با روشهای پیشرفته تحقیق و دستیابی به جدیدترین مبانی پژوهشی بتوانند بستری جهت حل مشکلات مبتلا به جامعه و در دست گرفتن رهبری پژوهش فراهم کنند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها