Skip to content

پژوهشگر برگزیده: پژوهشگر ایرانی جایزه پژوهشگران جوان نیروی هوایی امریکا را از آن خود کرد

دکتر اشکان وزیری پژوهشگر ایرانی دانشگاه نورث وسترن که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف است در میان ۳۸ برنده دیگر موفق شد بخشی از جایزه بزرگ برنامه پژوهشگران جوان نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص داده و به موفقیتهای خود بیفزاید.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشجوی سابق دانشگاه صنعتی شریف و دانشمند دانشگاه نورث وسترن موفق به دریافت جایزه برنامه تحقیقاتی پژوهشگران جوان نیروی هوایی ایالات متحده امریکا شد.

دکتر اشکان وزیری که تا سال ۲۰۰۰ میلادی دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف بوده و مدرک فوق لیسانس خود را از این دانشگاه دریافت کرده است، در برنامه تحقیقاتی پژوهشگران جوان نیروی هوایی در آمریکا موفق به کسب بخشی از جایزه ۱۴.۶ میلیون دلاری شد. ۳۸ دانشمند و مهندس دیگر نیز در این برنامه شرکت دارند و این جایزه برای پیشبرد طرحهای پیشنهادی برتر این دانشمندان به آنها اهدا خواهد شد.

شرکت در این برنامه برای تمامی دانشمندان و مهندسان با مدرک دکتری از موسسه های تحقیقاتی در سرتاسر ایالات متحده آمریکا آزاد بوده و از اهداف اصلی برگزاری این برنامه شکل دادن به تحقیقات پایه در زمینه علوم و مهندسی، کمک به پژوهشگران جوانی که در مرحله اولیه دوران حرفه ای خود قرار دارند و افزایش فرصتها برای شناسایی هر چه بیشتر ماموریتهای نیروی هوایی برای پژوهشگران جوان نام برده شده است.

به گفته مقامات این برنامه، رقابت برای به دست آوردن جایزه برنامه YIP بسیار شدید است و در این دوره در حدود ۲۰۲ طرح پیشنهادی برای حضور در برنامه ارائه شده است. هوا فضا، علوم شیمیایی و مواد، فیزیک و الکترونیک، ریاضی، علوم زیستی و اطلاعات از جمله زمینه هایی هستند که پژوهشگران طرح های خود را بر اساس آن ارائه می کنند و طرح های ارائه شده بر اساس ارزیابی محتوی بررسی شده و ۳۸ طرح به عنوان برنده اعلام می شود.

طرح دکتر اشکان وزیری نیز در این دوره از رقابتهای پژوهشگران جوان نیروی هوایی یا YIP به عنوان یکی از برندگان معرفی شده است.

بر اساس گزارش physorg، وی با استفاده از جایزه نقدی خود بر روی “واسطهای بیولوژیکی برای ساختارهای هیبریدی” به مطالعه و تحقیق خواهد پرداخت.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها