Skip to content

سازمان تحقیقات بالینی فرزان: انجام تحقیقات بالینی بر روی فراورده دارویی MS14

در یکی از جدیدترین طرحهای موسسه فرزان، فرآورده دارویی با نام MS14 در بیماران اسکیزوفرنی مورد مطالعه قرار گرفته است. MS14 یک فرآورده دارویی با منشا گیاهی- دریایی است. کاشف این دارو، یکی از پژوهشگران برجسته کشورمان آقای دکتر امرالله احمدی هستند.

پیش از این موسسه فرزان با دکتر احمدی در زمینه داروی HESA-A نیز همکاری داشته است. داروی HESA-A هم اکنون جزء داروهای تایید شده معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت است و توسط یکی از شرکتهای داروسازی ایرانی (شرکت اسوه) تولید و توزیع می شود.

گفتنی است این دو فراورده دارویی در بیستمین نمایشگاه اختراعات، فناوری و نوآوری (ITEX) مالزی در سال ۲۰۰۹ ، موفق به کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و نیز جایزه ویژه مسکو (Moscow Award) شده است.

موسسه فرزان علاوه بر همکاری در اجرای کارآزمایی بالینی، در طراحی مطالعه، آنالیز، انتشار مقاله و مدیریت اطلاعات پژوهشی این ۲ دارو نیز با این پژوهشگر کشورمان همکاری می نماید. کلیه مراکز دارویی و پژوهشی که تصمیم بر انجام کارآزمایی بالینی بر روی محصولات خود را دارند می توانند از مشاوره رایگان و سایر خدمات موسسه تحقیقات بالینی فرزان بهره مند گردند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها