Skip to content

مراکز رشد: حمایت دولت از مرکز بین‌المللى رشد و پارک زیست فناورى خلیج فارس

معاون علمى و فناورى رئیس جمهورى گفت: دولت و معاونت علمى و فناورى از طرح‌هاى توسعه پژوهشى و فناورى در منطقه آزاد قشم حمایت کرده و براى سال  ۸۹ نیز امتیازاتى به مرکز بین‌المللى رشد و پارک زیست فناورى خلیج فارس اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر در قشم، دکتر نسرین سلطانخواه پس از بازدید از پارک زیست فناورى خلیج فارس و مرکز بین‌المللى رشد قشم، با نحوه فعالیت شرکت‌هاى فناور در این مراکز، در نشست جمعه شب با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در محل مرکز بین‌المللى رشد، گفت: جزیره قشم از پتانسیل ها و ظرفیت‌هاى فوق‌العاده‌اى در زمینه فناورى‌هاى نوین بویژه بیوتکنولوژى، زیست دریا و صنایع نفت و گاز و صنایع مرتبط با آن، برخوردار است.

وى افزود: منطقه آزاد قشم هر سال نسبت به گذشته رشد و پیشرفت چشمگیرترى داشته و تنوع فعالیت‌ها در این جزیره نسبت به سایر مناطق آزاد کشور، بیشتر است.

معاون علمى و فناورى رئیس جمهورى تصریح کرد: دولت و معاونت علمى و فناورى از طرح‌هاى توسعه پژوهشى و فناورى در منطقه آزاد قشم حمایت کرده و براى سال  ۸۹ نیز امتیازاتى به مرکز بین‌المللى رشد و پارک زیست فناورى خلیج فارس اختصاص داده است.

محمد اصغرى مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست، گفت: اولویت اصلى این سازمان در توسعه جزیره قشم ارتقاى زیر ساخت‌هاى لازم و جذب سرمایه‌گذارى هاى صنعتى، تجارى، علمى و گردشگرى، است.

وى افزود: با تصویب دولت، جزیره قشم در حال حاضر به عنوان قطب دوم نفت، گاز و انرژى کشور محسوب مى‌شود و پروژه‌هاى متعددى در زمینه احداث پالایشگاه، انتقال خط لوله نفت، ذخیرسازى سوخت و سوخت رسانى به کشتى ها در خلیج فارس در این منطقه در حال اجرا، مى‌باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ادامه داد: در بخش توسعه علمى شاهد بیش از ۱۴ هزار دانشجو و فعالیت  ۸ دانشگاه و واحد بین‌المللى دانشگاه ها، ۲  مرکز پژوهشى و تحقیقاتى و برپایى همایش‌ها و سمینارهاى متعدد علمى و فناورى در این جزیره، هستیم.

در ادامه این نشست فرزین حقدل مدیر مرکز بین‌المللى رشد قشم نیز گفت: در حال حاضر تعداد  ۲۲ شرکت فناور و تعداد  ۱۰ شرکت فناور مجازى در این مرکز، فعالیت دارند.

وى با اشاره به اینکه مرکز بین‌المللى رشد قشم تنها مرکز بین‌المللى در کشور است، افزود: سایر مراکز رشد مى‌توانند از ظرفیت‌ها و تسهیلات بین المللى این مرکز، استفاده کنند.

معاون علمى و فناورى رئیس جمهور از پارک زیست فناورى خلیج فارس و مرکز بین‌المللى رشد قشم، بازدید کرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها