Skip to content

تولید علم: جایگاه ایران در سه نمایه بین المللی مقالات علمی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به جایگاه کشور در رتبه بندی های بین المللی گفت: کشور ما در نمایه SCOPUS رتبه ۲۱ را در بین ۱۴۷ کشور دنیا، در ESI رتبه ۴۰ و همچنین در ISI رتبه ۳۴ را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر باقر لاریجانی در مراسم دیدار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان و مدیران این مجموعه با روسای دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و دانشجویان نخبه، افزود: تعامل وسیع و برنامه ریزی سازمان یافته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سود پیشبرد پژوهش در دانشگاه های کشور است.

وی در بیان پیشرفت های علوم پزشکی در عرصه بین المللی گفت: از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، ۶۸ درصد انتشارات Medline مربوط به گروه پزشکی است و جای افتخار برای دانشگاه علوم پزشکی تهران است که ۴۵ درصد این انتشارات از این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ۵۰ درصد بودجه های دولتی ایالت متحده امریکا به حوزه سلامت و خدمات انسانی تخصیص داده شده، گفت: به نظر می رسد در حوزه سلامت کشور لازم است سرمایه گذاری بخش دولتی افزایش یابد.

وی با اشاره به افق چشم انداز ۱۴۰۴ در نقشه جامع علمی کشور یادآور شد: برای سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده تعداد مقالات علوم پزشکی به ۳۵ هزار مقاله، تعداد patent به ۵۰۰، تعداد نوآوری به ۱۵۰۰ و تعداد پژوهشکده ها به ۳۰ هزار مورد افزایش پیدا کند و سهم ما از اعتبارات پژوهشی کشور به یک سوم اعتبارات پژوهشی برسد.

نشست معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با نخبگان دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی به منظور طرح مسائل مربوط به نخبگان، افزایش اعتبارات حوزه سلامت و معرفی تغییرات ایجاد شده در تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها