Skip to content

همکاریهای پژوهشی: همکاری علمی ۸۰ درصد دانشگاههای کشور با دیگر کشورها

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم گفت: بیش از ۸۰ درصد دانشگاههای کشور ایران با دیگر کشورها همکاری علمی دارند.

وی با اشاره به همکاریهای دو جانبه آموزشی، پژوهشی و فناوری ایران با سایر کشورهای جهان اولویت های همکاریهای علمی ایران با کشورهای روسیه، چین و ونزوئلا را تشریح کرد.

ارسلان قربانی در جمع خبرنگاران ضمن تشریح همکاریهای علمی و بین المللی ایران بر همگرایی و انسجام در این همکاریها تاکید کرد و درباره همکاری های علمی دانشگاهی ایران با کشورهای روسیه، چین و ونزوئلا افزود: با کشور روسیه به لحاظ توانمندی که در رشته هوافضا وجود دارد، اعزام دانشجو و رایزنی علمی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اعزام دانشجوی دکتری به چین نیز از سال جاری آغاز می‌شود گفت: ونزوئلا نیز با توجه به اولویت‌های دولت نهم و ارزیابی که وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری از اعتبار دانشگاه‌های آن کشور به عمل آورده و نتیجه خوبی را از این ارزیابی به دست آورده است، تعاملاتی در زمینه مبادله دانشجو داریم.

معاون وزیر علوم اظهار داشت: همچنین در یکی دو سال اخیر شاهد جهشی قابل توجه در اعزام دانشجویان ایرانی به استرالیا، ایرلند و روسیه مواجهیم.

 

همکاری علمی ۸۰ درصد دانشگاههای کشور با دیگر کشورها

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم گفت: بیش از ۸۰ درصد دانشگاههای کشور ایران با دیگر کشورها همکاری علمی دارند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها