Skip to content

مجلات پژوهشی: نتایج ارزشیابی و رتبه بندی نشریات علوم پزشکی

کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور نتایج ارزشیابی عملکرد نشریات را بر اساس شاخص های این کمیسیون و در سه گروه دانشگاههای علوم پزشکی تیپ یک تا سه منتشر کرد.

این کمیسیون، نشریات را بر اساس شاخصهای “انتشار به موقع نشریات”، “نسبت نشریاتی که چکیده آنها به سامانه علم و فناوری ارسال شده است”، “تعداد نشریاتی که در ISI و PubMed نمایه شده اند” و همچنین همکاری و تعامل دانشگاهها ارزشیابی کرده است.

بر اساس این ارزشیابی شاخص “انتشار به موقع نشریات” ۶۰ امتیاز، “نسبت نشریاتی که چکیده آنها به سامانه علم و فناوری ارسال شده است” ۴۰ امتیاز و “تعداد نشریاتی که در ISI و PubMed نمایه شده اند” به ازای هر نشریه ۲۰ امتیاز در مجموع برای دانشگاهها به ثبت رسانده است.

در میان ۹ دانشگاه علوم پزشکی تیپ یک، دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۲۳۷ امتیاز بالاترین دانشگاه قرار گرفته است و پس از آن دانشگاههای علوم پزشکی شهیدبهشتی و علوم پزشکی مشهد با ۷۵/۱۲۸ و ۱۲۰ امتیاز در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

همچنین از میان ۲۴ دانشگاه علوم پزشکی تیپ دو، دانشگاه علوم پزشکی یزد با ۱۲۰ امتیاز، بالاترین دانشگاه در این فهرست قرار گرفته است.

از میان ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی تیپ ۳ نیز ۸ دانشگاه با امتیاز ۱۰۰ در کنار هم قرار گرفته اند. پایین ترین میزان امتیاز با ۶۰امتیاز متعلق به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است. در نتایج منتشر شده کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور، سه دانشگاه علوم پزشکی فسا، زابل، بجنورد امتیاز بندی نشده اند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با ۱۴۰ امتیاز به ازای نشریاتی که در ISI و PubMed نمایه شده اند دارای بیشترین نشریه نمایه شده در میان دانشگاههای علوم پزشکی کشور است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها