Skip to content

فناوری اطلاعات: راه‌اندازی موتور جستجوی مقالات علوم پزشکی ایرانی

مدیرکل دفتر توسعه انتشارات علمی وزارت بهداشت از راه‌اندازی موتور جستجو و بانک مقالات کلیه نشریات علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ هزار مقاله در این بانک وارد شده و تا پایان مهر ماه این تعداد به ۶۰ هزار مقاله افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رضایی در همایش معاونان پژوهشی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در محل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به خصوصیات این بانک جامع مقالات پزشکی افزود: این بانک یک موتور جستجوی مقالات پزشکی فارسی است که با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۶۳ نشریه علوم پزشکی در کشور وجود دارد، مقالات همه این نشریات به مرور در این بانک قرار داده می شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که یک عضو هیئت علمی قصد جستجو در این بانک را داشته باشد می تواند بر اساس اسامی مولفان و یا موضوع مقاله در آن به جستجو بپردازد. البته سایر موارد جستجو نیز در این موتور جستجو طراحی شده است.

رضایی اظهار داشت: بانک جامع مقالات پزشکی به نشانی اینترنتی www.medlib.ir قابل دسترسی است و سوم مهر ماه در نشست سراسری مدیران مسئول و سردبیران نشریات علوم پزشکی به طور رسمی کار خود را آغاز می کند.

وی افزود: تاکنون حدود ۲۰ هزار مقاله در آن وارد شده است و پیش بینی می شود تا آخر مهر ماه کلیه مقالات علوم پزشکی کشور در این سایت وارد شود.

مدیرکل دفتر توسعه انتشارات علمی وزارت بهداشت گفت: در این بانک جامع مقالات پزشکی چکیده فارسی و انگلیسی و متن کامل مقاله قابل دسترسی است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها