Skip to content

پژوهشگر برگزیده: انجمن شیمی ایران شیمیدان آلی برجسته کشور را معرفی کرد.

هیئت مدیره انجمن شیمی ایران دکتر احمد شعبانی را به عنوان شیمیدان آلی برجسته انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر احمد شعبانی استاد پایه ۲۱ دانشگاه شهید بهشتی گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه شهید بهشتی است که مقطع کارشناسی را در رشته شیمی دانشگاه شهید بهشتی گذرانده و دارای فوق لیسانس شیمی آلی از انستیتو شیمی دانشگاه مازندران و دکتری  شیمی آلی از دانشگاه تربیت مدرس است.

دکتر شعبانی اولین دانشجوی فارغ التحصیل  مقطع دکتری دانشکده علوم دانشگاه تربیت مدرس و اولین فارغ التحصیل دکتری شیمی در دانشگاههای دولتی در تهران است.

شیمیدان آلی برجسته کشور تا کنون ۳۷  پایان نامه دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۳ پایان نامه دانشجویی در مقطع دکتری را راهنمایی کرده و تاکنون چاپ بالغ بر ۱۸۰ مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی، ارائه بیش از ۶۰ مقاله در کنگره ها و مجامع علمی ملی و بین المللی، ثبت یک اختراع و تألیف یک جلد کتاب را در سوابق علمی خود دارد.

دکتر احمد شعبانی در جشنواره مطبوعات سال ۷۶ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به کسب رتبه اول مقاله علمی در علوم پایه شده و در سالهای ۸۱، ۸۴ و ۸۵ از طرف دانشگاه شهید بهشتی به عنوان پژوهشگر نمونه و در سال ۸۲ از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان استاد نمونه کشوری معرفی شد.

دکتر شعبانی در میان ۳۰ دانشمند پر استناد ایران قرار دارد و اولین دانشمند پراستناد ISI دانشگاه شهید بهشتی است.

خبرنامه الکترونیک فرزان این توفیق را به ایشان تبریک عرض می نماید و برای وی و سایر پژوهشگران کشورمان آرزوی توفیقات روزافزون دارد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها