Skip to content

پژوهشگر برگزیده: انتخاب پژوهشگر ایرانی از پژوهشگاه رویان به عنوان پژوهشگر برگزیده

پنجمین کنفرانس وزرای علوم، تحقیقات و فناوری کشورهای اسلامی با حضور وزرای علوم و نمایندگان کشورهای اسلامی به میزبانی مالزی در سالن همایش برجهای دوقلو کوالالامپور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کنفرانس با موضوع “ارتقاء کیفیت فرهیختگی در دانشگاهها، تحقیقات و ابداعات برای شکوفایی امت اسلامی” با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مالزی و سازمان اسلامی آموزشی، فرهنگی و علمی (آیسسکو) برگزار می شود.

در مراسم گشایش این کنفرانس، وزیر آموزش عالی مالزی گفت: افزایش کیفیت در دانشگاهها، تحقیق و نوآوری به سوی موفقیت و کامیابی امت اسلامی هدفی است که باید تمام کشورهای اسلامی برای رسیدن به آن تلاش کنند.

“محمد خالد نورالدین” افزود: با اشتراک منابع و همکاری با یکدیگر برای تقویت موضوعات آموزشی مشترک بین کشورهای اسلامی ما می توانیم دانشگاههای بزرگ جهان اسلام در دوره های تاریخی گذشته را احیا کنیم.

معاون نخست وزیر مالزی نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به موضوع همایش گفت: برای رسیدن به کیفیت بالای آموزشی ما نیاز به دستیابی به یک فهم مشترک از کیفیت هستیم و اینکه چطور این درک مشترک بخشی فراگیر در فرهنگ ما باشد.

“محی الدین یاسین” افزود: ارتباط، کارایی و درجه اثربخشی عناصر اصلی کیفیت در آموزش هستند و ما به عنوان سیاستگذاران در مقابل مردم در خصوص ارتباط بین سیاستها، کارایی در بخشهای مختلف اقتصادی – اجتماعی و اثر بخشی در تولیدات پاسخگو هستیم.

وی مفهوم اسلامی تطبیق در آموزش را شامل شکل دهی شخصیتی ریشه گرفته در فروتنی انسان در برابر خدا عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش بدون تاکید بر تربیت و شکل گیری شخصیت مورد نظر اسلام نیست.

معاون نخست وزیر مالزی در بخشی از سخنانش به راههای ارتقاء کیفیت فرهیختگی در آموزش اشاره کرد و گفت: این ارتقاء با بهبود چهره اسلام به عنوان دین صلح، بهبود تصویر مسلمانان به عنوان مردمی درستکار و افزایش آگاهی نسبت به نقش همسران و دخترانمان در توسعه کشور حاصل خواهد شد.

محد یاسین در سخنانش ابراز امیدواری کرد این همایش فرصتی برای انتقال تجربیات و توسعه ارتباطات در جهت افزایش کیفیت آموزش در کشورهای اسلامی باشد.

دکتر “حسین بهاروند” دانشمند ایرانی و پژوهشگر موسسه رویان نیز در پایان این مراسم به عنوان پژوهشگر و محقق برگزیده در زمینه تولید علم معرفی و تقدیرنامه خود را از دست معاون نخست وزیر مالزی دریافت کرد.

همچنین پژوهشگران و محققینی از تاجیکستان، پاکستان، اردن، فلسطین و مالزی به عنوان استاد و محقق برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

این کنفرانس با موضوع “ارتقا کیفیت فرهیختگی در دانشگاهها، تحقیقات و ابداعات برای شکوفایی امت اسلامی” با همکاری وزرات آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مالزی و سازمان اسلامی آموزشی، فرهنگی و علمی (آیسسکو) آغاز برگزار می شود.

بدون درنظر گرفتن شرکت کنندگان کشور مالزی، ۱۶۰ نماینده از ۴۳ کشور اسلامی و نمایندگانی از کشورهای تایلند، روسیه، قبرس و بوسنی و هرزگوین به عنوان ناظر در این کنفرانس حضور دارند.

همچنین هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی دکتر حسین نادری منش (معاون آموزشی وزیر علوم) در این کنفرانس شرکت کرده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها