Skip to content

مجلات پژوهشی: صدور مجوز جهت ۱۰ نشریه علمی پژوهشی پزشکی جدید

دبیر کمیسیون نشریات وزارت بهداشت از رشد بی سابقه نمایه سازی نشریات علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: تعداد نشریات علوم پزشکی در پایگاه بین المللی نمایه سازی نشریات اسکوپوس (Scopus) به ۴۹ نشریه رسید.

دکتر علی اکبری ساری در گفتگو با خبرگزاری مهر، افزود: با توجه به تولیدات علمی خوبی که در سالهای اخیر در نشریات علوم پزشکی کشور به چاپ رسیده نمایه سازی نشریات ایرانی رشد داشته و تعداد نشریات علوم پزشکی در اسکوپوس از ۲۰ نشریه به ۴۹ نشریه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: پیش از این در سال ۲۰۰۹ مجموعا ۴۷ نشریه علمی – پژوهشی ایرانی اعم از علوم پزشکی و غیرپزشکی در پایگاه بین المللی نمایه سازی نشریات اسکوپوس (Scopus) نمایه شده بود اما در نیمه سال ۲۰۱۰ تنها نشریات علوم پزشکی به ۴۹ عدد در این پایگاه رسید.

دکتر اکبری ساری با اشاره به افزایش تعداد نشریات علوم پزشکی کشور یادآور شد: در آخرین جلسه کمیسیون ۱۰ نشریه جدید علوم پزشکی به تصویب رسید و تعداد نشریات وابسته به وزارت بهداشت به ۱۷۳ نشریه رسید.

دبیر کمیسیون نشریات وزارت بهداشت از همکاری وزارت بهداشت با مدیران مسئول نشریات به منظور ارتقای وضعیت نشریات خبر داد: کمیسیون سعی می کند با فراهم کردن شرایط بهتر و داوری اولیه مقالات به نشریات برای چاپ بهترین مقالات در حوزه تخصصی به آنها کمک کند تا تولیدات علمی ایرانی به خوبی در مجلات نشر پیدا کنند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها