Skip to content

فناوری اطلاعات: راه اندازی رشته تله مدیسین در دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

با انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و انجمن تله مدیسین آمریکا زمینه برای راه اندازی رشته تله مدیسین در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران فراهم شد.

دکتر باقر لاریجانی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران – در مراسم اختتامیه نخستین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسن با اعلام این خبر افزود: تله مدیسین یا پزشکی از راه دور یک دانش نوین در جهان است و ایران نیز باید همگام با جهش‌‌های نوین پزشکی گام بردارد و با توجه به اینکه دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند، این همکاری‌ها بسیار اهمیت دارد.

دیا الورسون، رئیس انجمن تله مدیسین آمریکا نیز درخصوص این تفاهم نامه گفت: امضای تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و انجمن تله مدیسن آمریکا موجب همکاری‌های بیشتری در قالب پروژ‌های مشترک است تا سطح بهداشت و درمان دو کشور ارتقا پیدا کند.

جاناتان لینگو، مدیر اجرایی انجمن تله مدیسین آمریکا افزود: امضای تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی تهران فرصتی مناسب است که به هر دو طرف این امکان را می‌دهد که اطلاعات پزشکی از راه دور را به اشتراک بگذارند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها