Skip to content

تربیت پژوهشگر: ایجاد دکتری تخصصی همراه با پژوهش در حوزه زیست فناوری

معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از ایجاد دکتری تخصصی همراه با پژوهش در این پژوهشگاه خبر داد و گفت: فارغ التحصیلان این دوره تنها به عنوان استاد در دانشگاه ها تدریس نمی کنند بلکه با راه اندازی شرکتهای دانش بنیان به فعالیت های تحقیقاتی خود ادامه می دهند.

دکتر کامبیز اکبری هدف از ایجاد دوره های PhD by Reserch را تکمیل چرخه ایده تا ثروت ذکر کرد و یاداور شد: در این دوره ها، واحدهای تئوری ارائه نمی شود بلکه دانشجویان طی دوره های ۳ تا ۳ و نیم سال در آزمایشگاه ها بر روی یکی از پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز کشور تحقیقات انجام می دهند.

وی با اشاره به ایجاد گروه های ماموریت محور، افزود: با توجه به ابلاغیه معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه اختصاص ۵۰ درصد از بودجه های پژوهشی به اجرای پروژه های متقاضی محور، اقدام به ایجاد تیم های تحقیقاتی ماموریت محور در این پژوهشگاه کردیم.

معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اجرای پروژه هایی در جهت رفع نیازها و مشکلات کشور را از وظایف این تیم ها نام برد و اظهار داشت: پیش نویس شیوه نامه گروه های تحقیقاتی نیز تدوین شده و به زودی ۱۲ گروه تحقیقاتی در حوزه های مختلف زیست فناوری ایجاد خواهند شد.

وی گفت: پس از تدوین پیش نویس شیوه نامه تشکیل این تیمها و ابلاغ آن، اقدام به ایجاد ۱۲ تیم تحقیقاتی ماموریت محور در حوزه های مختلف کردیم این گروه ها به زودی پروژه های اولویت دار دستگاه های کشور را اجرایی خواهند کرد.

دکتر اکبری با اشاره به همکاریهای این پژوهشگاه با سایر مراکز تحقیقاتی در حوزه زیست فناوری خاطرنشان کرد: ایجاد دوره های PhD by Reserch و اجرای پروژه های مشترک از جمله برنامه هایی در جهت همکاریهای علمی مشترک است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها