Skip to content

مراکز پژوهشی: ایجاد پژوهشکده محیط زیست

مدیرکل دفتر گسترش و ارزیابی وزارت بهداشت از ایجاد پژوهشکده محیط زیست و راه اندازی رشته های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد و گفت: این پژوهشکده با ترکیب سه مرکز تحقیقاتی آب، هوا و مواد زائد در دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد شد.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی افزود: رشته های آموزش بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیولوژی تولید مثل در پژوهشکده رویان با همکاری یک دانشگاه علوم پزشکی در شهر تهران، انگل شناسی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ژنتیک پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) مجوز پذیرش دانشجو دریافت کردند.

وی اضافه کرد: همچنین رشته های خون شناسی برای مرکز آموزشی سازمان انتقال خون، سلامت و رفاه اجتماعی برای دانشگاه علوم بهزیستی و زیست فناوری پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیگر رشته های این مقطع هستند که به تازگی راه اندازی شدند.

دکتر ضیایی با اشاره به ارائه مجوز برای ۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد گفت: رشته های علوم تغذیه و آموزش پزشکی از راه دور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پرستاری سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان، میکروب شناسی پزشکی و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان و فیزیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان راه اندازی می شوند.

وی همچنین از ارائه اخطار آموزشی به رشته باکتری پزشکی مقطع دکتری تخصصی خبر داد و گفت: این اخطار آموزشی به یک دانشگاه در خارج از تهران داده شده است.

همچنین در جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی به ریاست دکتر مرضیه وحیددستجردی با تأسیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا در دانشگاه علوم پزشکی تهران موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر بهداشت در دویست و چهارمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی موافقت اصولی خود با تأسیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا در دانشگاه علوم پزشکی تهران را اعلام کرد.

در دیگر مصوبه این شورا، وزارت بهداشت با تأسیس مرکز تحقیقات سرطانهای دستگاه ادراری تناسلی نیز در این دانشگاه موافقت کرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها