Skip to content

فناوریهای نوین: سهم ۴۲ درصدی ایران از تولید علم نانو در جهان اسلام

رئیس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری با اشاره به گزارش اخیر بانک توسعه اسلامی (IDB) از توسعه نانوتکنولوژی در ایران، گفت: طبق این گزارش ۴۲ درصد تولید علم نانو در دنیای اسلام متعلق به ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا امیری نیا در جریان هشتمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس درباره وضعیت تولید علم نانوی ایران در جهان اظهار داشت: در تولید علم نانو در رتبه چهاردهم دنیا قرار داریم اما باید در موضوع فناوری و تولید ثروت نیز فعال باشیم، در حال حاضر در حوزه تولید پتنت (ثبت اختراع) در رتبه ۲۵ دنیا ایستاده‌ایم که این نشان دهنده مطرح بودن کشور ما در حوزه نانوفناوری است.

رئیس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری گفت: حدود یک سال است که مرکز رشد فناوری‌های ریاست جمهوری حرکتی را آغاز کرده که طی آن هدایایی را که ریاست جمهوری به همتایان خود در دیگر کشورها می‌دهد، به جای هدیه‌های سنتی به هدیه‌های پیشرفته تبدیل کنیم.

امیری نیا افزود: بسیاری از مسئولان کشورهای خارجی مانند برزیل، لبنان و سوریه با مشاهده این محصولات فناورانه از اینکه ایران می‌تواند این محصولات را تولید کند تعجب کردند.

وی با بیان اینکه ایده شکل گیری نمایشگاه‌های دایمی ارایه دستاوردهای فناوری‌های پیشرفته بعد از بازدید رئیس جمهوری سوریه از ایران شکل گرفت، اضافه کرد: از آنجا که ریاست جمهوری نسبت به توسعه صادرات فناوری پیشرفته و حضور فناوری پیشرفته ایران در خارج از کشور عزم جدی دارند دستور دادند نمایشگاهی از دستاوردهای فناوری پیشرفته شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در سوریه برگزار شود.

رئیس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری تاکید کرد که این نمایشگاه به تقاضای دولت سوریه و برای اولین بار همزمان با دهه فجر امسال برگزار می‌شود و افزود: دستاوردهای این نمایشگاه در حوزه‌های بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مواد پیشرفته، هوایی و پزشکی خواهد بود.

رئیس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری در مورد توسعه همکاری ایران در فناوری‌های نوین با کشورهای اسلامی گفت: یکی از سیاست‌های دولت تسریع در تعامل با کشورهای اسلامی است که برگزاری این نمایشگاه اولین اقدام در راستای شناساندن توانایی ایران به کشورهای اسلامی است.

وی افزود: با هماهنگی مرکز رشد فناوری‌های ریاست جمهوری با سازمان توسعه تجارت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنایع و معادن، نمایشگاه دایمی ارایه دستاوردهای فناوری‌های پیشرفته از سال آینده در کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها