Skip to content

سرمقاله: انتخاب پژوهشگر علوم دارویی ایران به عنوان پژوهشگر برتر آکادمی علوم جهان سوم

رشد شاخصهای علمی و پژوهشی کشورمان طی سالهای اخیر در کانون توجه داخلی و بین المللی قرار گرفته است. در این بین حضور زنان دانشمند و پژوهشگر کشورمان چشمگیر می باشد به نحوی که هر ساله تعداد معتنابهی از مستندات علمی منتشر شده از ایران در مجلات معتبر بین المللی، توسط زنان پژوهشگر کشورمان منتشر شده است. از سوی دیگر حضور زنان توانمند کشور در عرصه های مختلف اجرایی و مدیریتی کشور نیز بسیار چشمگیر بوده است.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرزان در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار جشنواره انتخاب زنان محقق جوان در کشورهای در حال توسعه در حوزه قاره آسیا توسط “آکادمی علوم جهان سوم” با مشارکت “سازمان زنان دانشمند کشورهای در حال توسعه” برگزار گردید. حیطه های شرکت شامل گروه های پزشکی، علوم پایه، مهندسی و علوم انسانی بود که برگزیدگان براساس میزان و کیفیت تحقیقات و تاثیرگذاری ملی و جهانی نتایج حاصل از مطالعات آنها مورد ارزیابی و انتخاب قرار گرفتند. در این جشنواره که منتخبین اولیه در روز ۹ نوامبر در کوالالامپور مالزی به ارائه تحقیقات خود در حضور داوران بین المللی پرداختند. از هر حوزه سه نفر به عنوان محققین برتر انتخاب شدند. در این مراسم خانم “دکتر شکوفه نیک فر” استادیار معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستیار تخصصی اقتصاد و مدیریت دارویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به اخذ عنوان محقق برتر در حیطه پزشکی گردید.

موسسه فرزان ضمن تبریک اخذ این عنوان توسط این پژوهشگر برجسته کشورمان، برای ایشان و تمامی زنان دانشمند و پژوهشگر کشور آرزوی توفیق روز افزون دارد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها