Skip to content

خبر فرزان: انعکاس گسترده خبر افتتاح سامانه ثبت بیماریهای جراحی اعصاب در رسانه های خبری

پس از اتمام موفقیت آمیز طرح پایلوت ثبت و بازیابی اطلاعات بیماران جراجی اعصاب، “سامانه آنلاین ثبت اطلاعات بالینی بیماریهای جراحی اعصاب – SNR” رسماً راه اندازی شد. همزمان با افتتاح این طرح ملی، خبر راه اندازی آن به طور گسترده در خبرگزاریهای داخلی انعکاس یافت.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نخستین خبرگزاری کشورمان بود که به پوشش خبری این رویداد پرداخت و با انتشار خبری با عنوان ” نخستین سامانه آنلاین ثبت اطلاعات بالینی بیماران جراحی اعصاب راه اندازی شد”، به معرفی سامانه SNR پرداخت.

در ادامه واحد مرکزی خبر نیز خبر مربوط به SNR را روی تلکس خبری خود قرار داد. همچنین خبرگزاریهای فارس، مهر و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هر یک با انتشار خبری به معرفی این سامانه پرداختند.

این خبر مورد توجه شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز قرار گرفت و در بخش خبری ساعت ۱۸ مورخ ۶ دیماه در رسانه ملی منعکس گردید.

سامانه آنلاین ثبت اطلاعات بالینی بیماران جراحی اعصاب (SNR) نخستین سامانه ثبت بیماریهای جراحی اعصاب در کشور می باشد که “مرکز تحقیقات تروما و پژوهشهای جراحی سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران” با همکاری “موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان” و با استفاده از زیر ساخت نرم افزاری فرادیتا، این سامانه را ایجاد کرده اند.

این سامانه تحت وب، امکان ثبت اطلاعات ۹ بیماری شایع جراحی اعصاب را بصورت آنلاین فراهم آورده است و خروجی با قابلیت تحلیل آماری ارائه می کند. همچنین قابلیت استفاده همزمان از دو زبان فارسی و انگلیسی، زمینه مناسبی را جهت همکاریهای پژوهشی و اجرای مطالعات منطقه ای و بین المللی ایجاد کرده است.

کلیه بخشها و گروه های جراحی و جراحی اعصاب دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و نیز متخصصین این حوزه می‌توانند از “سامانه آنلاین ثبت اطلاعات بالینی بیماران جراحی اعصاب” استفاده کرده و از امکانات آن بهره مند گردند.

این سامانه به آدرس اینترنتی www.iransnr.net در دسترس می باشد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها