Skip to content

استعدادهای درخشان: طرح ویژه حمایت از نخبگان در دستور کار وزارت تعاون

معاون وزیر تعاون گفت: طرح ویژه‌ای برای حمایت از نخبگان در وزارت تعاون تهیه شده است که جزئیات این طرح به زودی اعلام خواهدشد.

فرهمند معاون وزیر تعاون در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌های ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: مجموعه تلاش‌هایی که انجام می‌شود و امکاناتی که دولت به واسطه وزارتخانه‌های مختلف در اختیار مردم قرار می‌دهد باید هدفمند باشد.

وی با بیان اینکه اینگونه نمایشگاه‌ها خدمتگزاری‌ها را هدفمند می‌کند، افزود: یکی از ویژگی‌های این گونه نمایشگاه‌ها این است که ما را به سمتی که منابع باید در آنجاها هزینه شوند تا بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم ارائه کنیم، راهنمایی می‌کند.

فرهمند با اشاره به فعالیت‌های وزارت تعاون از طرح‌های فناورانه ادامه داد: باید در ابتدا طرح‌ها از نظر بنیاد ملی نخبگان تایید شوند و بعد از اینکه این طرح‌ها به عنوان طرح فناورانه مشخص شدند، وزارت تعاون بعنوان یک وزارتخانه عملیاتی در این قضیه وارد می‌شود و بحث حمایت از این طرح‌ها را انجام می‌دهد.

وی افزود: تمامی حمایت‌هایی که از اختراعات و نوع‌آوری‌ها انجام می‌شود باید بدانیم که هیچکدام هزینه نیست بلکه اینها سرمایه‌گذاری هستند.

معاون وزیر تعاون با اشاره به حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان گفت: مجموعه کمک‌های بسیار مختصری که این بنیاد در اختیار طرح‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد زمانی که این طرح‌ها تجاری شوند صدها و شاید هزاران برابر آن هزینه بازگشت خواهند داشت؛ هرچند این بازگشت هزینه برای خود فرد مخترع یا نوع‌آور باشد ولی این مسئله به نفع کشور است.

وی افزود: طرح ویژه‌ای برای حمایت از نخبگان در وزارت تعاون آماده شده است که به زودی جزئیات این طرح اعلام خواهد شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها