Skip to content

اخبار دانشگاهی: سرپرست دانشگاه‌ علوم پزشکی خراسان جنوبی منصوب شد.

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی دکتر قاسم کریمی را به سمت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند (خراسان جنوبی) منصوب کرد.

در این حکم آمده است: “خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان برگزیده خویش اعطا فرموده است. لذا نظر به تعهد و تجارب جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند (خراسان جنوبی) منصوب می‌شوید تا با اتکال به ذات باریتعالی و رعایت جوانب شرعی و قانونی انجام وظیفه نمایید.”

پیش از این دکتر مراد هاشم زهی ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند (خراسان جنوبی) را برعهده داشت.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در سال ۶۴ به صورت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی و در سال ۶۵ به صورت دانشکده مستقل و در سال ۷۲ به صورت دانشگاه درآمد. این دانشگاه ابتدا با ۵۰ دانشجوی پزشکی و ۳۰ دانشجوی پرستاری فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر این دانشگاه متشکل از چهار دانشکده پزشکی، پرستاری مامایی، پیراپزشکی و بهداشت و یک آموزشکده فوریتهای پزشکی است و بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانشجو در ۱۳ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، دکتری حرفه ای مشغول به تحصیل و ۱۰۲ عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

خبرنامه الکترونیک فرزان ضمن تبریک به مناسبت این انتصاب، از پیشگاه ایزد منان، توفیق روزافزون ایشان را در اعتلای دانش و پژوهش در این دانشگاه مسئلت می نماید.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها