Skip to content

اخبار دانشگاهی: دانشگاه علوم پزشکی تهران قطب علمی منطقه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره آینده رسالت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما می خواهیم در آینده به عنوان قطب علمی منطقه در تحصیلات تکمیلی و قطب سلامت منطقه باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر باقر لاریجانی در دوازدهمین جشنواره ابن سینا در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: دانشکده پزشکی تهران به تعبیری با سابقه ۱۵۰ ساله و به تعبیری با سابقه ۷۵ ساله، رسالت خود را در پاسخگویی به نیاز کشور و رقابت در عرصه پزشکی دنیا ایفا می کند و ۷۰ درصد دانشجویان رتبه های برتر کشور این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.

وی از ایجاد دو دانشکده جدید کارآفرینی و آموزش مجازی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در افق آینده دانشگاه تحول کیفی و کمی در آموزش، ایجاد انگیزه بیشتر در اعضای هیئت علمی و تشکیل شبکه آموزش را پیگیری می کنیم.

دکتر لاریجانی با اشاره به موفقیت های متعدد دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه بندی های داخلی و خارجی و ایجاد رشته های جدید در دانشگاه گفت: در چهار سال گذشته ۲۰ دوره دکتری تخصصی، ۲۹ دوره تکمیلی و فوق تخصصی، ۸ دوره کارشناسی ارشد و ۷ دوره کارشناسی ایجاد شده است.

وی از تولید ۳ هزار و ۳۰۰ و مقاله و یک هزار و و ۵۰۰ طرح پژوهشی به صورت سالانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: رشد تولیدات علمی دانشگاه در ۱۰ سال گذشته، ۳۴ درصد رشد علمی علوم پزشکی کشور را تشکیل داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وجود ۴۴ مجله علمی پژوهشی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: مجلات باید به سطحی از استاندارد برای نمایه شدن در پایگاههای بین المللی برسند در غیر این صورت تعطیل می شوند.

وی برنامه آینده دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش پژوهش را قرار گرفتن رتبه زیر ۳۰۰ بر اساس تولید علم و زیر ۸۰۰ در ارجاعات علمی برشمرد و گفت: ایجاد ۴ پژوهشگاه و تبدیل شدن به یک دانشگاه نوآور مهمترین برنامه دانشگاه است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها