Skip to content

تعاونیهای دانش بنیان: اعطای تسهیلات به نخستین تعاونی دانش‌بنیان توسط رئیس جمهور

با حضور رئیس جمهور نخستین تعاونی دانش بنیان تسهیلات دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی و نمایشگاه بزرگ تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌های ایران با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور، دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر تعاون اولین تسهیلات به نخستین تعاونی دانش‌بنیان اهداء شد.

همچنین در این مراسم از مصطفی مرشدی، رحمت بابایی و علیرضا نادمی مخترعانی که طرح آنها در دومین جشنواره نو آوری و شکوفایی تجاری شده بود و از رضا هاشمی به عنوان سرمایه گذار برتر در زمینه تجاری سازی اختراعات تقدیر شد.

دکتر آریا الستی معاون پژوهشی بنیاد علمی نخبگان در این مراسم گفت: نمایشگاه تجاری سازی اختراعات در ۶ بخش اصلی برگزار می‌شود که ما در ابتدا هزار و ۸۰۰ اختراع را دریافت کردیم که بعد از داوری‌ها ۶۰۰ اختراع برای شرکت در این نمایشگاه پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: ۱۵۰ داور مجرب از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها پارک فناوری و مراکز رشد در پی برگزاری این نمایشگاه اختراعات را مورد بررسی قرار می‌‌دهند.

دکتر الستی افزود: اختراعاتی که بتوانند تاییدیه‌های لازم را دریافت کنند می‌توانند از تسهیلات ۳ سطح بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند و تاکنون ۳۵۰ اختراع از تسهیلات استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به بخش اختراعات تجاری سازی شده گفت: در این بخش، اختراعاتی که در سال‌های قبل حضور داشتند و هم اکنون تجاری سازی شدند حضور دارند و در بخش دیگر این نمایشگاه نیازمندی‌های فناوری دستگاه‌های مختلف ارائه شده است.

دبیر جشنواره نوآوری و شکوفایی گفت: طبق دستور رئیس جمهور در سال گذشته، امسال این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شده و ۲۳ اختراع از ۱۰ کشور مختلف در آن حضور دارند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها