Skip to content

خبر فرزان: تایید فنی نرم افزار آموزش و سنجش الکترونیک فراسا از سوی شورای عالی انفورماتیک کشور

با امضای معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری؛ فراسا، نرم افزار آموزش و سنجش الکترونیک به تایید فنی شورای عالی انفورماتیک کشور رسید.

شورای عالی انفورماتیک کشور، مرجع ثبت و تایید فنی حق اختراع نرم افزار می باشد. پس از بررسیهای صورت گرفته توسط کارشناسان این شورا، فراسا موفق به اخذ گواهی تایید فنی نرم افزار به شماره ۲۰۴۱۵۹ گردید.

این نرم افزار توسط موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان و با هدف ایجاد زیرساخت آنلاین برای آموزشهای الکترونیک راه اندازی و توسعه داده شده است.

از ویژگیهای ساختاری این سامانه می توان به امکان ثبت نام آنلاین، آزمون آنلاین، ارائه مدرک آنلاین و زیرساخت پرداخت آنلاین اشاره کرد که آن را به یک سامانه منحصربفرد و تماما آنلاین بدل ساخته است. به عبارت دیگر کاربران قادرند تمامی مراحل شرکت در یک دوره آموزشی از ثبت نام اولیه تا شرکت در آزمون و حتی اخذ مدرک را بصورت آنلاین طی می نمایند.

ویژگیهای آموزشی فراسا نیز قابل توجه است: امکاناتی همچون استفاده از مولتی مدیا، اتاقهای گفتگو، امکان چت میان اساتید و دانشجویان، لینکهای مفید، ارائه شاخه بندی درختی از سرفصلهای آموزشی، تکالیف و آزمونهای آموزشی یا ارزشیابی تحصیلی، ارتباط با استاد از طریق پست الکترونیک، زمانبندی دقیق برای هر درس به همراه ذکر اهداف اموزشی و واژگان کلیدی از ویژگیهای آموزشی فراسا می باشد.

موسسه فرزان تاکنون با استفاده از این زیرساخت، اقدام به طراحی و ارائه دوره های آنلاین آموزش مهارتهای پژوهش تحت عنوان “فراسای پژوهش” کرده است. این بسته آموزشی در برگیرنده ۶۰ عنوان دوره الکترونیک در حوزه های آمار، جستجو، روش تحقیق، نگارش علمی، پژوهشهای بالینی و مهارتهای پایه می باشد. تاکنون ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور این بسته آموزشی را برای استفاده هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی خود تهیه کرده اند.

فراسا به آدرس الکترونیک www.farasa.net در دسترس می باشد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها