Skip to content

انجمنهای علمی: بودجه۳۰ میلیاردی به انجمن‌های علمی دانشجویی

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال به انجمن‌های علمی دانشجویی در پی انعقاد تفاهم نامه بین معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت فرهنگی وزارت علوم خبر داد و گفت: این اعتبار در مرحله ابلاغ به دانشگاه‌ها است.

دکتر جلیل دارا در نشست دبیران انجمن‌های علمی، دبیران تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی هنری دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان این مطلب افزود: با همکاری دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی در ۵ رده A ، B ، C ، D ، E  رتبه بندی شده‌اند که این مبلغ نیز بر اساس همین رتبه بندی‌ها به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به افزایش تعداد انجمن‌های علمی اضافه کرد: بودجه حمایتی انجمن‌های علمی دانشجویی نیز نسبت به سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان رشد داشته است. این بودجه صرفا جهت تقویت انجمن‌های علمی اختصاص داده شده و دانشگاه‌ها به هیچ وجه نباید آن را در امور دیگری هزینه کنند.

دکتر دارا با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها باید سازماندهی شوند، گفت: چنانچه چند انجمن علمی در یک موضوع فعالیت دارند بهتر است این انجمن‌ها ادغام شده تا با هم افزایی بتوانند یک کار فاخر را به ثمر برسانند.

وی خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه بودجه بخش فرهنگی هیچ رشدی نداشته است اما شاهد افزایش کمی و کیفی حوزه‌های مختلف فرهنگی دانشگاه‌ها هستیم.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها