Skip to content

مراکز پژوهشی: مجوز ایجاد ۵ مرکز تحقیقاتی و ۷ دانشکده جدید در حوزه پزشکی صادر شد

شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی در مصوبات اخیر خود با ایجاد ۵ مرکز تحقیقاتی و ۷ دانشکده جدید در سطح کشور موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این شورا همچنین در سه جلسه اخیر خود با ایجاد دوره کارشناسی ارشد در ۲ دانشگاه علوم پزشکی و ۲ رشته محل موافقت کرد.

بر اساس مصوبه دویست و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی برای اولین بار با راه اندازی دو رشته علوم تغذیه در مقطع کارشناسی با ظرفیت پذیرش ۲۵ دانشجو و علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی با ظرفیت ۲۵ دانشجو در موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی، غیردولتی علوم پزشکی وارستگان در مشهد موافقت شد.

تاسیس دانشکده های جدید نیز در دستور کار سه جلسه اخیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی قرار گرفت که بر اساس آن دانشکده بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دانشکده توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دانشکده آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشکده پرستاری شازند در دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی یزد و دانشکده پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کرج از این شورا موافقت قطعی و اصولی دریافت کردند.

شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی با ایجاد دو مرکز تحقیقات “پوست و سلول‌های بنیادی” در دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات “اندودنتیکس” در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی موافقت کرد.

تاسیس مرکز تحقیقات ایمنولوژیک با گرایش آنتی بادی منوکلونال در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تاسیس مرکز تحقیقات نقص ایمنی کودکان در دانشگاه علوم پزشکی تهران و تاسیس مرکز تحقیقات بیماریهای اسکلتی و عضلانی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز از جمله مصوبات سه نشست اخیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی است.

همچنین آموزشی شدن بیمارستان شهدا، قائنات در عرصه های بالینی رشته های پرستاری،‌ مامایی و اتاق عمل در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و تکمیل ظرفیت کارکنان عملیاتی، در مقطع کاردانی رشته فوریت‌های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بجنورد از دیگر مصوبات این نشستها بود.

تمدید دوره دستیاری در ۱۹ رشته – محل نیز صورت گرفته است که بر اساس این تمدید برای یک بار دیگر دانشگاههای علوم پزشکی اعلام شده امکان تربیت دستیار تخصصی در رشته های اعلام شده را دارا خواهند بود.

این شورا همچنین در جلسه اخیر خود با افزایش ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی به صورت مجازی موافقت کرد.

بر اساس مصوبه دویست و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته آموزش پزشکی به صورت مجازی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از ۵۰ به ۶۰ نفر افزایش یافت.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها