Skip to content

همکاریهای پژوهشی: استرالیا در اولویت همکاریهای علمی بین المللی ایران قرار دارد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل “استرالیا” را از کشورهایی نام برد که در اولویت همکاری‌های علمی بین‌المللی ایران قرار دارد و گفت: دوره‌های دکتری مشترک با اولویت رشته‌های فنی و علوم پایه بین دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف با دانشگاه‌های برتر استرالیا اجرا می شود.

دکتر ارسلان قربانی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این خبر گفت: با توجه به سابقه همکاریهای علمی و اعزام دانشجویان دکتری به ۸ دانشگاه برتر استرالیا که در رتبه‌بندی جهانی هم حضور دارند تلاش داریم در آینده نزدیک با توجه به تمایلی که طرف‌های استرالیایی داشتند همکاری را بیشتر کنیم.

وی افزود: با توجه به پیشنهاد دو هیئت استرالیایی که پیش از این به ایران آمده بودند برگزاری دوره دکتری مشترک بین دانشگاه‌های استرالیا با دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف مدنظر قرار گرفت لذا در سفر اخیر هیئتی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به هماهنگی رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران از ۴ دانشگاه استرالیا بازدید به عمل آورد.

قائم مقام وزیر علوم، دانشگاه‌های سیدنی، ملبورن و موناش را در فهرست دانشگاه‌های استرالیایی مورد توجه ایران برای همکاری علمی بین‌المللی دانست و گفت: تاکیدمان بیشتر بر روی دانشگاه سیدنی است البته دانشگاه ملبورن هم از دانشگاه‌های برتر استرالیا است.

وی افزود: طی سفر اخیر هیئت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به استرالیا این هیئت از دانشگاه‌هایی مانند سیدنی، ملبورن و موناش بازدید کرده و مذاکراتی با روسای دانشکده‌های فنی و علوم این دانشگاه‌ها برای چگونگی برگزاری دوره‌های دکتری مشترک صورت دادند.

دکتر قربانی از توافق با طرف‌های استرالیایی بر سر اصول کلی دوره‌های دکتری مشترک خبر داد و گفت: البته مقرر شد هیئتی از استرالیا به ایران بیایند و جزئیات دوره‌های دکتری مشترک و دستورالعمل اجرایی آن را نهایی کنند.

وی اضافه کرد: البته یکی از موارد مورد توافق نیز این بود که بین دانشگاه سیدنی و دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف یک تفاهم نامه درباره برگزاری دوره دکتری مشترک منعقد شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل درباره عناوین رشته‌هایی که قرار است دوره دکتری مشترک آنها بین دانشگاه‌های برتر استرالیا و دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف برگزار شود به مهر گفت: رشته‌ها به طور مشخص تعیین نشده‌اند اما اولویت ایران برای راه اندازی دوره دکتری مشترک با دانشگاه‌های برتر استرالیا در رشته‌های فنی مهندسی و علوم است.

گفتنی است در این سفر، هیئتی متشکل از دکتر محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزیر علوم، دکتر ارسلان قربانی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی و دکتر حسن مسلمی نائینی مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم از دانشگاههای برتر این کشور از جمله دانشگاههای ملبورن، سیدنی و موناش بازدید کردند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها