Skip to content

شبکه های پژوهشی: تاسیس شبکه تحقیقاتی داروسازی سنتی

وزیر بهداشت با اشاره به تعداد شاغلین به تحصیل در حوزه طب سنتی گفت: در حال حاضر ۱۲۵ نفر دکتری تخصصی طب سنتی و ۵۰ نفر دکتری تخصصی داروسازی سنتی مشغول تحصیل هستند و به زودی شبکه تحقیقاتی داروسازی سنتی تاسیس می شود.
دکتر مرضیه وحیددستجردی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تولید داروهای سنتی ۴۲۰ درصد افزایش داشته و جزء سیستم بیمه‌ای قرار می‌گیرند.
وزیر بهداشت اظهار داشت: امروز طب سنتی تثبیت شده و ۱۲۵ نفر دکتری تخصصی طب سنتی و ۵۰ نفر دکتری تخصصی داروسازی سنتی مشغول به تحصیل هستند.
دکتر وحید دستجردی یادآور شد: اکنون در حال تدوین دارونامه طب سنتی هستیم و رئیس‌جمهور دستور داده‌است با توجه به اینکه ۴۲۰ درصد افزایش داروهای سنتی را داشته‌ایم داروهای سنتی هم جزو سیستم بیمه‌ای قرار گیرند.
وی با اشاره به تأسیس مرکز تحقیقات طب سنتی و داروسازی گفت: همچنین شبکه داروهای سنتی نیز در شرف تأسیس است و در حال حاضر هم ۵ درمانگاه طب سنتی در تهران فعال است.
وزیر بهداشت گفت: برای پیشبرد طب‌ سنتی کتاب‌های متعددی شرح و بازنویسی شده است چرا که کتابهایی مانند الحاوی و قانون ابن‌سینا به دلیل قدیمی بودن کلمات سختی دارند اما اکنون به کمک استادان این کتاب‌ها به زبان امروز بازنویسی شده اند.
وی از تدوین سند ملی طب سنتی ایران خبر داد و گفت: این سند ملی به زودی ابلاغ خواهد شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها