Skip to content

پژوهشگر برگزیده: ۳ ایرانی دانشمند برتر آمریکا شدند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز ۳۰سپتامبر ۲۰۱۱ اسامی ۹۴ محقق و دانشمند دریافت کننده جایزه “حرفه نخستین ریاست جمهوری” برای دانشمندان و مهندسان را اعلام کرد که نام سه دانشمند ایرانی نیز در این لیست به چشم می خورد.
این جایزه بالاترین و معتبرترین جایزه دولتی ایالات متحده به متخصصان در زمینه مهندسی و علم در مراحل اولیه تحقیقات مستقل آنها به شمار می رود. این جایزه به دانشمندانی تعلق می گیرد که اقدام به تولیدات برجسته علمی و مهندسی کرده و علاوه بر تاثیرگذاری بر روی اقتصاد آمریکا به مهار بحران یا مسئله ای کمک کرده باشند.
سالانه ۱۶ سازمان و آژانس فدرال به همراه یکدیگر شایسته ترین مهندسان و دانشمندان آمریکا را که در اولین مراحل مطالعات خود پیشرفت قابل توجهی از خود نشان داده اند را انتخاب کرده و این جایزه را توسط ریاست جمهوری به آنها اهدا می کنند.
اهدای این جایزه از سال ۱۹۹۶ توسل بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آغاز شده است. در میان اسامی ۹۴ دانشمندی که امسال توسط دولت آمریکا اعلام شده اند نام سه دانشمند ایرانی علی خادم حسینی دانشگاه پزشکی هاروارد، یاسمین مستوفی از دانشگاه نیو مکزیکو و امیر اوستی مهر از دانشگاه کرنل نیز به چشم می خورد.
یاسمین مستوفی استادیار بخش مهندسی الکتریک و رایانه دانشگاه نیو مکزیکو است. وی دوره فوق دکترای خود را در دانشگاه CalTech و دوره دکتری خود را در دانشگاه استنفورد سپری کرده است. مستوفی به خاطر تحقیقات قابل توجهی که در زمینه شبکه های حسگر موبایل متراکم و فعالیتهای آموزشی در زمینه علم روباتیک انجام داده مورد تقدیر قرار گرفته است.
علی خادم حسینی استاد یار دانشگاه هاروارد-MIT در بخش علوم سلامت و تکنولوژی و همچنین در دانشکده پزشکی هاروارد است. وی همچنین محقق ارشد علوم مواد در دانشگاه توهوکو ژاپن به شمار رفته و در حال حاضر یکی از اساتید بخش مهندسی بیومدیکال در دانشگاه تگزاس است.
بر اساس گزارش بوستون گلاب، امیر اوستی مهر استادیار دانشکده مهندسی الکتریک و رایانه دانشگاه کرنل و بنیانگذار انجمن مهندسی اطلاعات FoIE به شمار می رود. وی دوره دکتری و فوق لیسانس خود را در دانشگاه کالیفرنیا برکلی سپری کرده و در سال ۲۰۰۳ در رشته مهندسی الکتریک از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها