Skip to content

مرکز تخصصی نگارش علمی فرزان: انتشار ۳۲۰ مقاله از موسسه فرزان در مجلات معتبر بین المللی تا عامل تاثیر

موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان در سال ۱۳۸۳ نخستین مرکز تخصصی نگارش علمی در ایران را پایه‌گذاری نمود. این گروه طی ۷ سال فعالیت مستمر در این زمینه و ارائه خدمات به دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران و هیات علمی از ۴۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور، قرین توفیقات چشمگیری بوده است.

این گروه تنها طی ۵ سال گذشته ۲۲۰۰ قرارداد پژوهشی با پژوهشگران کشورمان منعقد کرده است. همچنین تا زمان تنظیم این گزارش، بیش از ۳۲۰  مقاله از این گروه در مجلات بین‌المللی با ضریب تاثیر  ۰.۲تا ۲۴ منتشر شده است و پیگیری چاپ بیش از ۲۰۰ مقاله دیگر ادامه دارد.

از دیگر دستاوردهای گروه نگارش علمی (SWT) تالیف کتاب مبانی نگارش علمی است. اعضای گروه در تالیف این کتاب ضمن بهره‌مندی از بهترین و جدیدترین منابع، تجربیات خود را در طول مدت فعالیت به رشته تحریر درآورده‌اند. همچنین جهت تالیف بعضی فصول از برترین کارشناسان در موضوع آن فصل دعوت شده است تا بر کیفیت و ارزش محتوای کتاب افزوده گردد.
استقبال چشمگیر دانشگاهها و پژوهشگران کشورمان از این اثر، منجر به اتمام چاپ دوم کتاب مبانی نگارش علمی در مدت کوتاهی شد. انتظار می رود با برنامه ریزیهای صورت گرفته، چاپ سوم و ویرایش دوم این کتاب ارزشمند در آینده نزدیک منتشر گردد.
امید است به فضل الهی و با استفاده از این کتاب گامی هر چند کوچک در راستای اعتلای دانش پرشکی در ایران و احیای جایگاه تمدن ایرانی و اسلامی در عرصه انتشارات پژوهشی برداشته باشیم و حاصل آن مورد استفاده پژوهشگران کشورمان قرار گیرد.

مرکز تخصصی نگارش علمی فرزان هم اکنون به پژوهشگران کشور در زمینه های ویرایش و نگارش مقالات پژوهشی، ترجمه متون پژوهشی، پیگیری چاپ مقالات در مجلات و متدولوژی و ملاحظات آنالیز آماری در مطالعات ارائه خدمت و مشاوره می نماید.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها