Skip to content

خبر فرزان: تصویب عضویت موسسه فرزان در پارک فناوری پردیس

موسسه توسعه دانش ، پژوهش و فن آوری فرزان در آبان ماه ۱۳۹۰ به عضویت پارک علم و فناوری پردیس درآمد. پس از بازدید و بررسی مدارک ارائه شده، عضویت فرزان در این پارک معتبر کشورمان تصویب شد.

پارک فناوری پردیس به عنوان “بهشت فناوری منطقه”، با مسئولیت نهاد ریاست جمهوری و ترکیب هیات امنای چهارده نفره از وزارتخانه‌ها، مراکز و افراد علمی و دانشگاهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور، در ۲۰ کیلومتری شمال‌شرق تهران واقع شده است.
عضویت در پارک پردیس نیازمند دارا بودن تیم تحصیل‌کرده و تحقیقاتی مناسب (معادل ۷۰% کل پرسنل موسسه با حداقل مدرک کارشناسی) و همچنین فعالیتهای تحقیق و توسعه، فعالیت در زمینه توسعه مرزهای دانش، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، تدوین دانش فنی و ارائه خدمات پژوهشی و آموزشی با ارزش افزوده بالا می باشد. موسسه فرزان پس از ارائه مدارک کامل به پارک و بررسی های جامع توسط مسوولین پارک به عضویت نائل آمد.
بر اساس سند چشم انداز بیست ساله توسعه، اقتصاد کشور تا سال ۱۴۰۴ مبتنی بر دانش خواهد بود که زیربنای آن، تولیدات و صنعت دانش بنیان است که تحقق این امر در گروی ایجاد و تاسیس شرکت های دانش بنیان است.
بر اساس تجربه جهانی، پارک های علم و فناوری به عنوان بستر و ساختاری کلیدی و با اهمیت برای رشد شرکت های دانش بنیان شناخته و به کار گرفته شده اند و موسسه فرزان به عنوان کارآفرین برتر دانش بنیان با هدف گسترش فعالیت خود و  نفوذ در بازارهای جهانی در این پارک مستقر می شود.
گفتنی است پارک پردیس در مقایسه با سایر پارک‌ها و قطب‌های تحقیقاتی – پژوهشی منطقه دارای مزیت‌های نسبی و قانونی بیشتری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ فعالیت‌های اقتصادی و تحقیقاتی و علمی است، که در این راستا زمینه‌های لازم برای پیوند با بازارهای بالفعل و بالقوه جهان و گسترش آن از طریق فن‌بازار بین‌المللی کشور را دارد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها