Skip to content

اخبار کتاب: ایجاد دبیرخانه دائمی کتاب برتر در دانشگاه تهران

مدیر کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران از ایجاد دبیرخانه دائمی کتاب برتر در این دانشگاه خبر داد و گفت: راه اندازی سامانه اطلاعات علمی از برنامه های دانشگاه تهران است که سعی می شود کتاب، مجلات علمی و بخشهایی از پایان نامه های دانشجویی بر روی آن قرار گیرد.
دکتر ایرج الله دادی در بیستمین دوره انتخاب کتابهای برتر دانشگاهی، با اشاره به برخی انتقادات در زمینه پذیرش کتب در این جشنواره، افزود: به منظور تسهیل در پذیرش کتب اقدام به ایجاد دبیرخانه دائمی کتاب برتر کردیم و از ناشران خواسته شد تا کتابهایی که در سال ۹۰ به زبان فارسی و یا غیر فارسی منتشر کرده اند را به این دبیرخانه ارسال کنند.
مدیر کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران با بیان اینکه این جشنواره از سال ۱۳۷۰ برگزار شده است، افزود: در جشنواره امسال علاوه بر کتابهای تالیفی، اقدام به پذیرش کتابهایی در بخش بین الملل برای داوری شد.
مدیر کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران  با بیان اینکه در این دوره از جشنواره ۶۴۶ عنوان اثر ارسال شد، اظهار داشت: از این تعداد ۴۰۶ اثر در قالب تالیف، ۲۳۲ اثر در قالب ترجمه و ۸ اثر در قالب تصحیح و تحقیق در حوزه های پزشکی و دامپزشکی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، مهندسی، معماری و هنر ارائه شد.
وی با بیان اینکه از تعداد ۶۴۶ عنوان اثر، ۱۶۸ عنوان به مرحله دوم راه یافت، اضافه کرد: پس از داوری تعداد ۱۴ اثر شامل ۶ عنوان در قالب ترجمه، ۶ عنوان در قالب تالیف و ۲ اثر در قالب تالیف بین المللی به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.
الله دادی با بیان اینکه انتشارات دانشگاه تهران از زمان تاسیس تا کنون ۳ هزار و ۳۰۰ اثر را منتشر کرده است، یادآور شد: در انتشارات دانشگاه تهران اقدام به ایجاد شورای تخصصی بین المللی کرد تا آثار مربوط به فرهنگ ایرانی – اسلامی را ترجمه و به دنیا عرضه کند.
وی ارتقای بهبود کیفی و کمی انتشارات دانشگاه تهران را از برنامه این دانشگاه نام برد و خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه اطلاعات علمی دانشگاه از دیگر برنامه های این دانشگاه است که در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران در این باره توضیح داد: در این سامانه سعی می شود تا کتابها و مجلات علمی بر روی این سامانه با حفظ حقوق مالکیت معنوی قرار گیرند علاوه بر این بخشی از پایان نامه های دانشجویی نیز بر روی این سامانه عرضه می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها