Skip to content

جشنواره های پژوهشی: رئیس جمهور از ۳۱ برگزیده جشنواره بین‌المللی خوارزمی تجلیل کرد.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از صاحبان ۳۱ طرح برگزیده بیست و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی با اهداء لوح تقدیر و تندیس جشنواره، تجلیل کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی که با حضور دانشمندان، مبتکران، نوآوران و مخترعان داخلی و خارجی در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما در حال برگزاری است، از صاحبان ۳۱ طرح که به عنوان طرح های برگزیده این دوره از جشنواره خوارزمی معرفی شدند، تقدیر کرد.
یک هزار و۳۵۷ طرح برای شرکت در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی در ۱۵ گرایش برق و کامپیوتر، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، مکانیک، صنایع شیمیایی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فناوری نانو، عمران، مواد، متالوژی و انرژی های نو، فناوری اطلاعات، هوافضا، صنایع و مدیریت فناوری و علوم پزشکی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این میان ۵۶ طرح برای بررسی نهایی در اختیار هیات داوران جشنواره قرار گرفته و در نهایت ۳۱ طرح شامل ۲۳ طرح داخلی و ۷ طرح خارجی و یک طرح از ایرانیان مقیم خارج از کشور به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شده است.
از مجموع طرح های ارائه شده به دبیرخانه جشنواره ۱۶۲ طرح خارجی از دانشمندان و برجستگان علمی ۴۶ کشور جهان است که برگزیدگان خارجی از کشورهای اسپانیا، استرالیا، ترکیه، اردن، لبنان، هندوستان، سنگاپور و قرقیزستان هستند.

طرحهای برگزیده به شرح ذیل می باشند:

با حضور رئیس جمهور از ۲۲طرح در بخش محققان داخلی، ۷ طرح در بخش محققان خارجی و یک طرح از ایرانیان مقیم خارج تقدیر شد. این طرحها در کمیته های تخصصی پژوهشهای بنیادی، کاربردی و توسعه ای ارزیابی شدند.

بخش پژوهشهای بنیادی
رتبه دوم/ترکیب بازدارنده رسوب آسفالتین در مخازن نفتی/دانشگاه صنعت نفت
رتبه سوم/سنتز و بررسی خواص پلی یورتان های زیست تخریب پذیر بر پایه پلی ساکارید/پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی
بخش پژوهشهای کاربردی
رتبه اول/ رادار مطلع فجر/ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
رتبه اول/طراحی و ساخت موشک سجیل/صنایع هوافضا
رتبه اول/رادار آرایه فازی نجم ۸۰۲/شرکت صنایع الکترونیک ایران
رتبه دوم/کسب دانش فنی طراحی، ساخت و تست خوشه سازی موتورهای سوخت مایع/ سازمان صنایع هوافضا
رتبه دوم/سامانه تاکتیکی آشکارسازی و جهت یابی اهداف راداری در باند۲-۱۸ گیگا هرتز/شرکت مهندسی افق توسعه صابرین
رتبه دوم/طراحی و ساخت پیل سوختی ۵ کیلووات/ سازمان انرژیهای نو
رتبه دوم/ساخت سیستم صنعتی DWDM چهل کاناله/مرکز تحقیقات مخابرات ایران
رتبه دوم/سوئیچ تلفنی ترکیبی نسل جدید با قابلیت ارتباط با شبکه های IP/ شرکت صنایع ارتباطی آوا
رتبه سوم/سامانه هشدار و فریب لیزری/مجتمع دانشگاهی برق و الکترونیک دانشگاه مالک اشتر
رتبه سوم/دستگاه تست شتاب سنج/شرکت صنایع هواپیما سازی ایران
رتبه سوم/سامانه سلاح موشکی قائم/سازمان صنایع هوافضا
رتبه سوم/شبکه سامانه آنتن های ماهواره ثابت و سیار/شرکت خوارزم ارتباط
رتبه سوم/طراحی و ساخت دستگاه مغناطومتر/دانشگاه کاشان
رتبه سوم/کمد متحرک سقفی چند منظوره/شرکت مهندسین مشاور طرح آسه معماری

بخش پژوهشهای توسعه ای
رتبه اول/طراحی و تولید موشک قیام/سازمان هوافضا
رتبه دوم/تحقیقات و ساخت موشک شاهین/سازمان هوافضا
رتبه دوم/مانیتور آریا/شرکت پویندگان راه سعادت
رتبه سوم/توسعه دانش فنی و تولید گرید لوله رندوم کوپلیمرپروپیلن ویژه مصارف انتقال آب سرد و گرم/شرکت پتروشیمی شازند
رتبه سوم/الکترویس/شرکت فناوران نانو مقیاس
رتبه سوم/طراحی و ساخت سامانه جدید مکانیکی دریافت انرژی از امواج دریا

ایرانیان مقیم خارج
در بخش ایرانیان مقیم خارج نیز طرح پرفسور محمدرضا مظفری استاد دانشگاه موناش استرالیا با عنوان ساخت سیستم مزو-نانو حامل با متد “مظفری” رتبه سوم پژوهشهای کاربردی انتخاب شد.

بخش بین الملل
در بخش بین الملل نیز طرحهای تحقیقاتی از کشورهای قزاقستان، ترکیه، سنگاپور، هند، لبنان، اسپانیا و اردن به عنوان طرحهای برتر در بخشهای پژوهشهای بنیادی و کاربردی معرفی شدند.

سازمان جهانی مالکیت فکری، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، سازمان آموزش علمی و فرهنگی ملل متحد، آکادمی علوم کشورهای در حال توسعه، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، سازمان همکاری های اقتصادی، کمیسیون علوم وفناوری برای توسعه پایدار در جنوب، کمیته دائمی سازمان کنفرانس اسلامی در زمینه همکاری های علمی و فناوری، سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی، سازمان کنفرانس اسلامی، مرکز منطقه ای علوم و انتقال فناوری، مجمع جهانی سازمان های تحقیقات صنعتی و فناوری، موسسه فرهنگی اکو، مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشک، طرح کلمبو و سازمان همکاری های اقتصادی ۸ کشور در حال توسعه از جمله حمایت کنندگان خارجی این جشنواره و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سازمان صنایع هوا – فضا، ستاد اجرایی فرمان امام، ستاد توسعه فناوری هوا فضا، صنایع الکترونیک ایران، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و بنیاد فرهنگی فرهود از جمله حمایت کنندگان داخلی این جشنواره به شمار می آیند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها