Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: جذب فارغ التحصیلان دکتری تخصصی پژوهشی در شرکتهای دانش بنیان

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: فارغ التحصیلان دکتری تخصصی پژوهشی باید جذب شرکتهای دانش بنیان شده و نتیجه تحقیقات آنان منجر به تولید پتنت شود.
دکتر مصطفی قانعی در اولین همایش دکتری تخصصی پژوهش محور افزود: شرط داشتن مقاله در ISI و زبان برای پذیرش در این دوره از دیگر الزامات تحصیل در دکتری پژوهشی است تا راه برای دانشجویان نخبه، علاقمند و مستعد باز باشد.
وی با اشاره به اهداف راه اندازی دوره دکتری تخصصی پژوهشی گفت: قبل از اینکه آیین نامه دکتری پژوهشی را برای بار دوم در شورای برنامه ریزی و شورای گسترش ارائه کنیم باید نظرات دست اندرکاران را در همه ابعاد داشته باشیم و اساتید و روسای مراکز تحقیقاتی نیز مشارکت بیشتری داشته باشند تا این دوره ها به شکل بهتر و با کیفیت پیشرفت داشته باشد.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: اولین محل جذب فارغ التحصیلان دکتری پژوهشی باید در مراکز تحقیقاتی باشد. پرورش محقق کارآمد برای رفع نیازهای تحقیق در مراکز تحقیقاتی بسیار مهم است و مراکز تحقیقاتی باید در زمینه تحقیقات بین رشته ای فعالیت خود را افزایش دهند.
وی گفت: باید دانشجویان را به سمت پژوهش در عرصه های بین المللی و تعامل بین المللی سوق دهیم و دستاوردهای تحقیقاتی خود را نیز در سطح بین الملل ارائه دهیم.
دکتر قانعی خاطرنشان کرد: تاکنون مجوز راه اندازی دکتری تخصصی پژوهشی برای ۲۷ دانشگاه علوم پزشکی، موسسه و سازمان صادر شده که در ۱۶ دانشگاه نیز اجرایی شده است که این دوره ها منجر به جذب ۱۹۸ دانشجو در این دوره ها شده است.
وی افزود: برنامه آینده در پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی پزشکی، راه اندازی این دوره در ۸۰ درصد از مراکز تحقیقاتی، جذب دانشجوی خارجی و افزایش طرحهای بین المللی است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها