Skip to content

آموزشهای الکترونیک فراسا: الحاق دو مرکز دانشگاهی دیگر به سامانه آنلاین آموزش مهارتهای پژوهشی فراسا

تعداد کثیری از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و بالینی علوم پزشکی کشور مشتمل بر مجموعا بیش از ۵۰۰ مرکز، از سامانه آنلاین آموزش مهارتهای پژوهشی فراسا (فراسای پژوهش) استفاده می نمایند. این سامانه مشتمل بر ۵۶ دوره آموزش مهارتهای پژوهشی است. هم اکنون تعداد کاربران این سامانه از مرز ۱۰.۰۰۰۰ نفر فراتر رفته است و نقش مهمی را در تربیت پژوهشگر و پرورش مهارتهای پژوهشی در کشور ایفا می کند.
در اسفند ماه ۱۳۹۰ دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشکده گوارش و کبد بیمارستان شریعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به جمع مراکز کاربر سامانه فراسا پیوستند و از این پس اعضای آنها بدون محدودیت زمانی و مکانی می توانند از این سامانه استفاده نمایند. نخستین دانشگاه هایی نیز که در سال ۸۹ سامانه را تهیه کرده بودند مجوز کاربری خود را تمدید کرده یا در حال تمدید می باشند.
با توجه به استقبال گسترده کاربران در دانشگاه های سراسر کشور از سامانه فراسا طی یک سال گذشته و همچنین افزوده شدن قابلیت های جدید به این سامانه ارزشمند، انتظار می رود استقبال پژوهشگران از این سامانه افزایش یابد. استقبال روزافزون کاربران و مراجعات آنها به سامانه باعث شده است موتور جستجوی گوگل رتبه صفحه ثبت نام سایت را ظرف یک سال به ۵ (از حداکثر ۱۰) افزایش دهد.
سامانه تخصصی ویژه گروه های فنی و مهندسی و علوم پایه نیز علاوه بر سامانه ویژه گروه پزشکی عرضه شده و مورد استقبال قرار گرفته است. سامانه تخصصی ویژه گروه های علوم انسانی و هنر نیز در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.
فازهای دوم و سوم توسعه نرم افزار نیز که بصورت موازی در حال اجرا هستند به فضل الهی تا پایان سال ۹۰ به مرحله بهره برداری می رسد که امکانات پیشرفته و جدیدی را به ظرفیتهای کنونی سامانه خواهد افزود.
گفتنی است در حال حاضر فراسا ثبت نام فردی ندارد ولی احتمالا در آینده، این امکان برای کاربرانی که عضو مرکزی نمی باشند فراهم خواهد شد.
علاقمندان می توانند جهت آشنایی بیشتر با این سامانه به آدرس اینترنتی www.farasa.net مراجعه نمایند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها