Skip to content

نیروی انسانی پژوهش: پذیرش دانشجوی دکترای پژوهشی در ۳۳ مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی تهران

مدیر دفتر هماهنگی مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران از پذیرش ۸۰ دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی خبر داد و گفت: این تعداد دانشجو در ۳۳ مرکز تحقیقاتی پذیرفته می شوند.
دکتر آفرین رحیمی در نشست خبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر افزود: داوطلبان ورود به دوره دکتری تخصصی همراه با پژوهش (PhD by Research) تا ۲۰ خرداد فرصت دارند با ورود به سایت http://etr.tums.ac.ir  نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و اسکن مدارک مورد نیاز اقدام کنند.
وی تربیت پژوهشگر در کشور را هدف این دوره برشمرد و گفت: افرادی که وارد این دوره می شوند باید یکسال دوره عالی پژوهش را بگذرانند و پس از گذشت موفقیت آمیز دوره، در حوزه ای که انتخاب کرده اند به مدت سه سال پژوهش می کنند.
دکتر رحیمی اظهار داشت: داشتن حداقل دانشنامه کارشناسی ارشد، دکتری عمومی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، سطح زبان انگلیسی متناسب، داشتن سابقه پژوهشی و داشتن دو مقاله تحقیقی ایندکس شده در ISI و PubMed از جمله شرایط ورود به دوره است.
وی اضافه کرد: ۴۳ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده در دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای مجوز پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی هستند که در دو دوره گذشته ۵۰ نفر و در دوره سوم پذیرش ۸۰ دانشجو در این مراکز پذیرفته می شوند و ۱۰۰ استاد راهنما وظیفه تربیت این پژوهشگران را برعهده می گیرند.
مدیر دفتر هماهنگی مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۵۰۰ پروژه تحقیقاتی در مراکز تحقیقاتی قرار دارد که افراد واجد شرایط می توانند یکی از این پروژه ها را انتخاب کنند و چهار سال بر روی آن تمرکز کنند.
وی از درمان های سرطان با روشهای بیومولکولی، کارآزمایی بالینی فرآورده های دارویی و بهداشتی، مطالعه حیوانی بر روی آلزایمر را نمونه ای از این پروژه های تحقیقاتی برشمرد و افزود: تحصیل در این دوره تمام وقت است و هر استاد دو نفر را می تواند پذیرش کند.
دکتر رحیمی اظهار داشت: اعتبارات پژوهشی توسط مراکز تحقیقاتی، دانشگاه و مراکز مالی پشتیبان دانشگاه تامین می شود و به متقاضیان توصیه کرده ایم که پس از انتخاب مرکز تحقیقاتی مربوطه با استاد راهنما تماس بگیرند و در رابطه با پروژه تحقیقاتی مورد نظر خود تبادل نظر کنند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها