Skip to content

همکاریهای پژوهشی: افزایش همکاری پژوهشی وزارتخانه های علوم و دفاع تا مرز ۱۰۰میلیارد تومان

وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری گفت: در سال گذشته حدود ۲۲ میلیارد تومان با مجموعه دفاعی کشور همکاری مشترک علمی و تحقیقاتی داشتیم و امسال نیز در نظر داریم این همکاری را تا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

دکتر کامران دانشجو در یکصدمین سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی، در جمع پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مهم ترین مساله در گسترش ارتباط دانشگاه و صنعت، اعتماد سازی بین این دو بخش است و اگر این اعتماد سازی مخصوصا بین صنایع دفاعی و دانشگاه ها صورت گیرد، علی القاعده بقیه موارد و موضوعات در این خصوص رفع می شود.

وی با تشکر از وزیر دفاع به دلیل اعتمادش به دانشگاه و دانشگاهیان و ایجاد ارتباط بین مجموعه دفاعی و دانشگاه ها اظهار داشت: در این ارتباط ۲۰۰۰ پروژه مشترک بین دانشگاه و حوزه دفاعی تعریف کرده ایم که اگر این مهم نهادینه شود، دانشگاه و بخش دفاعی و صنعت کشور از این مساله سود می برند و از همه مهمتر اینکه این امر موجب افزایش اقتدار و عزت کشور می شود.
در ادامه این نشست سردار وحیدی وزیر دفاع با بیان اینکه عملکرد وزارت علوم به عنوان محور اولویت در توسعه علوم و اندیشه‌های نوین به عنوان عملکردی مناسب در کشور مطرح است، گفت: در سند چشم‌انداز یکی از وظایف، الگوسازی و الهام‌بخشی می‌باشد و امروز جمهوری اسلامی الهام‌بخشی را از ابعاد مختلف دنبال می‌کند و مناسب تر است که این مهم از نگاه علمی مطرح شود.
وی افزود: ما در حوزه دفاع باید در مرز تکنولوژی نوین حرکت کنیم و این مهم بدون یک کار شبکه ای گسترده و همکاری با مراکزی همچون دانشگاهها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محقق نخواهد شد.
وزیر دفاع در ادامه گفت: حوزه‌های کار خیلی گسترده هستند و در همکاری مشترک بین بخش دفاعی و دانشگاه ها، حمایت‌های علمی خیلی مهمی از طرف بخش دانشگاهی به ویژه در حوزه دانش‌های بنیادی و فناوری‌های پیشرفته‌ و نوین  صورت می گیرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها