Skip to content

خبر فرزان:حضور دکتر غلامرضا حبیبی مدیرعامل موسسه فرزان در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر

دکتر غلامرضا حبیبی مدیرعامل موسسه فرزان و کارآفرین برتر ملی ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۸ مرداد با حضور در برنامه زنده صبح با خبر – شبکه خبر سیما ضمن معرفی دستاوردهای موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان به بحث پیرامون کارآفرینی در کشور پرداخت و به پرسشهای بینندگان در این حوزه پاسخ گفت.

دکتر حبیبی در این برنامه به دستاوردهای موسسه فرزان اشاره کرد و گفت این موسسه ، نخستین مرکز نگارش علمی در کشور را ایجاد کرده و تا کنون بیش از ۳۹۰ مقاله در مجلات معتبر بین المللی منتشر نموده است. وی همچنین به ایجاد نخستین سازمان پژوهشهای بالینی ایرانی توسط موسسه اشاره کرد و افزود این سازمان مجری طرحهای تحقیقاتی دارویی است و بیش از ۳۰ قرارداد و تفاهم نامه در سطح بین المللی منعقد و به مرحله اجرا درآورده است و اقدام به صدور خدمات تخصصی در سطح بین المللی ارائه نموده است.  این سازمان همچننین از ایده های پژوهشگران ایرانی در حوزه تحقیقات دارویی حمایت می نماید.
مدیرعامل موسسه فرزان افزود موسسه از کارآفرینان در حوزه دانش بنیان حمایت می نماید و آماده است تجربیات خود را به رایگان در اختیار پویندگان این مسیر قرار دهد. وی با معرفی وب سایت irankarafarinan.com آنرا مجموعه ای ارزشمند متضمن مطالب مفید و کاربردی برای کارآفرینان کشورمان بویژه کارآفرینان دانش بنیان ذکر کرد.
کارآفرین برتر استان تهران در ادامه به انگیزه خود جهت کارآفرینی اشاره کرد. وی هدف خود را از انتخاب یک راه نو، پاسخ به نیاز کشور دانست. وی افزود این حوزه، حوزه بکری بود و ما توانستیم نوآوری های زیادی را در این مسیر ارائه کنیم.
کارآفرین برتر ملی دو مولفه مهم کارآفرینی را ارزش آفرینی و نوآوری دانست و گفت خوشبختانه امروز، ارزش آفرینی به مفهوم خلق ثروت از دانش مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد. این امر اشتغالزایی را نیز در پی خواهد داشت.
دکتر حبیبی گفت برای کارآفرینی در ابتدای کار الزاما نیاز به سرمایه بزرگی نیست. در این ارتباط وی به خاطره ای اشاره کرد وگفت: این توفیق را پیدا کردیم که در جشنواره امتنان از کارافرینان برتر در خدمت آقای رئیس جمهور به نمایندگی از کارآفرینان سخنرانی را داشته باشیم. در این نشست آقای رئیس جمهور خطاب به من سوالی را مطرح کردند که آیا شما هزینه هنگفتی برای کارآفرینی مصروف نموده اید؟ من همینجا از فرصت را مغتنم می دانم و جواب می دهم خیرو فکر می کنم این همان پاسخی است که مد نظر ایشان هم بود. من موسسه را با اانتقال یک دستگاه کامپیوتر از خانه به موسسه راه اندازی کردم و اکثر کسب و کارهای بزرگ و برندهای مشهور در جهان نیز به همین طریق اایجاد و در ادامه در مسیر تعالی رشد کرده اند.
منتخب همایش ملی بزرگان نوآوری در تولید و خدمات  در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه چه ویژگیهای باعث شد تا وی با امکاناتی در حد یک دستگاه رایانه شخصی به مرحله کارآفرین برتر ملی برسد و منشاء خدمت در سطح کشور گردد گفت: کارآفرینان نیز مانند سایر مشاغل ویژگیهای خاصی را دارند. وی ترکیبی از ویژگیهای فردی و ذاتی به همراه کسب مهارت و آموزش را عوامل مهم در موفقیت کارآفرینان دانست. وی اظهار داشت: مهارتهای مدیریتی و مهارتهای ارتباطی و ارتباط موثر ، IQو EQ در این زمینه موثر است ولی امروزه تاکید بیشتری بر آموزش می شود.
نماینده کارآفرینان در شورای عالی اشتغال افزود: کشور ما هم اکنون به اشتغالزایی، ارزش آفرینی، نوآوری و در نهایت کارآفرینی نیاز زیادی دارد. لذا نسل جوان و تازه نفس باید به این حوزه بیش از سایر حوزه های عنایت داشته باشند. وی مولفه های فردی و محیطی را لازم و ملزوم یکدیگر برای موفقیت دانست و بر نقش محوری تلاش و همت مضاعف تاکید کرد.
دکتر حبیبی آموزش، مشاوره و تامین مالی را ضرورت توفیق کارآفرین دانست. وی وعده داد که موسسه فرزان حتی به صورت رایگان به کارافرینان دانش بنیان کشور مشاوره و کمک نماید تا در مسیر خود موفق شوند. وی این عامل را مایه رشد و تعالی موسسه فرزان در یک فضای رقابتی دانست.
کارآفرین برتر ملی در پاسخ به پرسش مجری برنامه گفت: ما همچنان راه بسیار درازی را پیش رو داریم.  وی گفت معتقد است رفتن مایه رضایت است و رسیدن به هر هدف صرفا ایستگاهی است که مقدمه حرکت بسوی هدفهای آینده می باشد. به این صورت هیچ ایستگاهی ایستگاه نهایی نیست و این رفتن است که اصالت دارد.
دکتر غلامرضا حبیبی در پاسخ به پرسش یکی از بینندگان که جویای راه موفقیت بود گفت موفقیت در هر کاری به دو مولفه ارتباط دارد یکی مولفه های شخصی و دیگری مولفه های محیطی. طبعا تلاش و همت از یک سو و تخصص وتبحر از سوی دیگر نقش مهمی دارد اما از مولفه های محیطی ، آنچه که تحت عنوان فضای کسب و کار نیز اطلاق می شوند، نباید غافل شد. وی در پاسخ به سوال بیننده دیگری که نسبت به عدم نیاز به سرمایه در ابتدای کار ابراز تردید کرده بود، ضمن تاکید بر ضرورت وجود دستمایه ای هرچند اندک در آغاز کار گفت نباید تخیلی فکر کرد ولی واقعیت نشان می دهد که تلاش وافر، عامل مهم موفقیت حتی علیرغم سرمایه و دستمایه اندک در ابتدای کار می باشد.
وی در پایان ضمن تشکر از ایجاد بستر لازم برای طرح موضوعات کارافرینی در سطح جامعه  گفت: دولت تنها نهاد مسئول در کارآفرینی نیست و مشارکت دیگر قوا و دستگاه های اجرایی نیز در ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار اهمیت دارد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با مشارکت تمامی نهادهای ذیربط، فضای مناسبی برای کارآفرینانی که زندگی خود را وقف پیشرفت و اعتلای کشور نموده اند فراهم شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها