Skip to content

پژوهشهای دانشجویی: ثبت هشتادهزار پایان‌نامه در‌ کشور از سال ۱۳۸۷

هشتادهزار پایان نامه از بهمن ماه ۱۳۸۷ تاکنون، در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور، در وب‌سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات به ثبت رسیده است.
از بهمن ماه سال ۱۳۸۷ کار ثبت پایان‌نامه در پایگاه جدید پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات آغاز شده و از آن زمان تاکنون ۸۰ هزار پایان‌نامه در این پایگاه به ثبت رسیده است.
پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور به منظور ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکترای کشور ایجاد شده است.
جمع‌آوری اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در این پایگاه بصورت برخط و براساس نظام ثبتی است؛ بر همین اساس دانشجویان پس از اتمام مراحل دفاع پایان‌نامه، اطلاعات خود و پایان‌نامه خود را در پایگاه ثبت به نشانی http://thesis.irandoc.ac.ir به همراه نسخه کامل word و pdf درج کرده و کد رهگیری دریافت می‌کنند، دریافت کد رهگیری به منزله ثبت اطلاعات در پایگاه است و این کد را جهت انجام امور فارغ التحصیلی به دانشگاه محل تحصیل خود اعلام می‌کنند.
در مرحله بعد دانشگاه با نام کاربری و کلمه عبور وارد سایت شده و اطلاعات دانشجو را مشاهده کرده و بعد از بررسی موارد ثبت شده، اطلاعات دانشجو و پایان‌نامه را تایید می‌کند؛ پس از طی این مراحل دانشجو می‌تواند فارغ التحصیل شود.
به گزارش مهر، در طول سال ۱۳۹۰مجموعا ۳۱هزار و ۵۷۲ پایان‌نامه در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها، رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۵ هزار و ۴۹۱ پایان نامه به تایید رسیده است.
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در مجموع اطلاعات بیش از ۲۱۵ هزار پایان نامه را جمع آوری کرده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها