Skip to content

جشنواره های پژوهشی: انتخاب ۶۶ طرح برتر در جشنواره علم تا عمل

معاون نوآوری و فناوری معاون علمی رئیس جمهور، از معرفی ۶۶ طرح برتر در جشنواره علم تا عمل خبر داد و گفت: یکی از شاخص های انتخاب طرح های برتر نقش آنها در اقتصاد مقاومتی بوده است.
دکتر مجتبی خیام نکویی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره علم تا عمل برگزاری این جشنواره را حلقه مفقوده تولیدات شبیه سازی دانست و افزود: این جشنواره یکی از رویدادهای علمی و فناوری کشور است که با حضور ۳۱ استان کشور برگزار می شود.
معاون نوآوری و فناوری معاون علمی رئیس جمهور، با بیان اینکه تعداد ۲۶۷۵ طرح در دومین جشنواره علم تا عمل ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: از این تعداد ۷۰ طرح به عنوان طرح های استانی و ملی انتخاب و مورد حمایت قرار گرفت.
وی میزان حمایت از این تعداد طرح را در دومین جشنواره ۹۰ میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: در سومین جشنواره نیز ۲ هزار و ۸۸۸ طرح از سوی هیات های ارزیابی استانی انتخاب شد که از این تعداد ۱۴۲۰ طرح واجد حضور در این جشنواره شدند.
دکتر خیام نکویی همچنین با تاکید بر اینکه از تعداد ۱۴۲۰ طرح ۳۲۰ طرح دانش بنیان بالاترین امتیاز را کسب کردند، خاطرنشان کرد: این تعداد طرح تحقیقاتی پس از رقابت و داوری نهایی ۳۱ طرح به عنوان منتخب استانی و ۳۵ طرح به عنوان طرح های واجد شرایط ملی معرفی و تقدیر می شوند.
معاون نوآوری و فناوری معاون علمی رئیس جمهور همچنین یادآور شد: از ۶۶ طرح منتخب استانی و ملی با میزان ۱۰۰ میلیارد ریال حمایت خواهد شد که این حمایت ها شامل کمک در ثبت شرکت ها، کمک در حل مشکلات حقوقی و کمک در امور بازاریابی می شود.
وی همچنین با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان حاضر در این جشنواره می توانند از خدمات شرکت های مشاوره ای حاضر در این جشنواره بهره مند شوند. این خدمات شامل مشاوره در زمینه نحوه بازاریابی و مدیریت می شود.
دبیر سومین جشنواره علم تا عمل با اشاره به شاخص های طرح های برتر در این جشنواره، توضیح داد: یکی از شاخص های مهم انتخاب طرح های برتر تاثیر آنها در ایجاد اقتصاد مقاومتی است که از این حیث طرح های ارسالی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها