Skip to content

مجلات پژوهشی: ۹۲۲ عنوان نشریه علمی در کشور منتشر می شود.

رییس مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) از انتشار ۹۲۲ عنوان نشریه علمی در کشور خبر داد و گفت : از این تعداد ۶۸۵ عنوان نشریه با مجوز وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و بقیه با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منتشر می شود.
مهندس افشین صندوقدار  خاطرنشان کرد: بر اساس فهرست ارایه شده از سوی کمیسیون نشریات وزارت علوم از ۶۸۵ عنوان نشریه دارای مجوز علمی- پژوهشی ،‌ ۳۹۳ عنوان نشریه در گروه علوم انسانی هستند.
به گفته وی این نشریات در زمینه تاریخ، ادبیات و زبان ها، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، علوم قرآن و حدیث، ادیان و عرفان، فلسفه و کلام، فقه و حقوق، اخلاق، روانشناسی، علوم تربیتی، کتابداری، تربیت بدنی، جغرافیا، اقتصاد، حسابداری و مدیریت منتشر می شوند. رییس مرکز اطلاعات علمی افزود: در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۰۱ عنوان نشریه در زمینه هایی همچون آب و خاک، اقتصاد کشاورزی، اکولوژی، باغبانی، بیوتکنولوژی و ژنتیک گیاهی، جنگلداری، مکانیزاسیون کشاورزی، زراعت، گیاهپزشکی، علوم دام، شیلات، صنایع چوب و کاغذ، صنایع غذایی، علوم ترویج، آبخیزداری، بیابان، محیط زیست و مرتع منتشر می شوند.
وی گفت : در گروه فنی و مهندسی نیز ۹۶ عنوان نشریه در زمینه هایی همچون برق، صنایع، عمران، فناوری اطلاعات، مکانیک، مواد و متالوژی، مهندسی شیمی، نفت و پلیمر، مهندسی معدن، مهندسی زلزله، مهندسی آب، بیوتکنولوژی، مهندسی پزشکی و پدافند غیر عامل با رتبه علمی- پژوهشی منتشر می شوند.
مهندس صندوقدار افزود :علاوه بر این در گروه علوم پایه نیز ۶۴ نشریه ، در گروه هنر و معماری ۲۱ نشریه و در گروه دامپزشکی ۱۰ نشریه منتشر می شود.
وی خاطرنشان کرد : براساس فهرست کمیسیون نشریات علمی وزرات بهداشت ۲۳۷ عنوان نشریه در گروه های تخصصی پزشکی منتشر می شوند که همگی آنها دارای رتبه علمی – پژوهشی هستند.
به گفته رییس مرکز اطلاعات علمی همچنین ۱۰۰ عنوان نشریه علمی نیز با رتبه علمی – ترویجی و در گروه های تخصصی مختلف منتشر می شوند.
مهندس صندوقداریادآور شد که متن کامل مقالات تمامی نشریات علمی و پژوهشی در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی ( SID ) نمایه می شود . این پایگاه با جمع آوری و نمایه کردن نشریات علمی و ارایه آرشیو کاملی از این مقالات فرصت مناسبی را برای استفاده پژوهشگران و محققان فراهم کرده است .

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها