Skip to content

پارکهای علم و فناوری: بین‌المللی کردن پارک‌های علم و فناوری راهبرد اصلی وزارت علوم است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، بین المللی کردن پارک‌های علم و فناوری را راهبرد اصلی وزارت علوم اعلام کرد.
دکتر ارسلان قربانی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در افتتاحیه پنجمین جشنواره فکر برتر که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت برخورداری از علم و فناوری گفت: علم و فناوری دو واژه کلیدی در بحث جهانی شدن است.
وی با بیان اینکه هر کشوری در رقابت علمی بدنبال دستیابی به بهترین مغزهاست، افزود: کشورهای اروپایی به دنبال جلوگیری نوجوانان و جوانان ایرانی به دانش‌های روز و تولید فکر برتر هستند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل علم و فناوری را از نیازهای جامعه بشری بیان کرد و گفت: در آموزه‌های دینی نیز بسیار به علم تاکید شده است.
دکتر قربانی امنیت در علم و فناوری را امری مهم برشمرد و یادآور شد: کشورهایی در جهان می‌توانند موفق باشند که به عرصه تولید علم و فناوری توجه ویژه داشته باشند.
وی حضور در این جشنواره‌ها را قدمی در راستای تعالی علم و دانش عنوان کرد و افزود: باید در این جشنواره به دنبال مدیریت فکرهای برتر باشیم.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به نقش پارک‌های علم و فناوری در عرصه ملی و بین المللی تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری در بسیاری از کشورهای اروپایی و منطقه دارای جایگاه برتری هستند.
دکتر قربانی بین المللی کردن پارک‌های علم و فناوری را راهبرد اصلی وزارت علوم دانست و گفت: ایجاد این پارک‌ها و شتاب بخشیدن به سرعت تولید علم و دانش در دانشگاه‌ها از اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
وی از راه اندازی پارک علم و فناوری در کشورهایی چون تاجیکستان و پاکستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی پارک‌های علم و فناوری در کشورهای دیگر نقطه عطفی در تحولات و سیر تکامل علمی کشور شاهد خواهیم بود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها