Skip to content

سیاستگزاری پژوهش: تصویب سند راهبردی نخبگان در شورایعالی انقلاب فرهنگی

هفتصد و نوزدهمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر احمدی‌نژاد برگزار شد. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه پیرو جلسات ماه‌های اخیر، بررسی و تصویب سند مهندسی فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.
دکتر محمدرضا مخبر دزفولی افزود: در تصویب این سند مهم فرهنگی کشور سیاست‌ها و برنامه‌های مورد نیاز بخش فرهنگ کشور پس از کارشناسی‌های فراوان به بحث گذاشته می‌شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در جلسات گذشته موضوعات مهمی مانند تحولات جمعیتی کشور، نوشت‌افزار و اسباب‌بازی و… مورد بحث قرار گرفته بود و برای هر کدام از آنها برنامه‌های متناسبی طراحی شد.
عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به بررسی سند راهبردی نخبگان در جلسات متعدد شورای عالی انقلاب فرهنگی، از تصویب این سند در جلسه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.
وی افزود: بنیاد ملی نخبگان از سال گذشته درخصوص سامان‌دهی وضعیت نخبگان در کشور کار مفصلی را انجام داد که پیش‌نویس آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و این پیش‌نویس پس از بررسی‌های فراوان و تصویب در جلسه امروز شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی تا دو هفته آینده مسیر تایید نهایی برای ابلاغ را سپری خواهد کرد.
دکتر مخبر دزفولی گفت: امیدواریم با تصویب و اجرایی شدن این سند علاوه بر تقویت وضعیت نخبگان کشور، مشکلات پیش روی آنها را نیز بیش از گذشته رفع شود.

بررسی گزارش وضعیت سینمای کشور

دکتر مخبر دزفولی گفت: در ادامه این روند، در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش وضعیت سینمای کشور مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: سیاست‌های سینما، سامان‌دهی وضعیت سینمای کشور، ارتقا و تقویت سینمای انقلاب اسلامی در سطوح ملی و بین‌المللی از مهم‌ترین بخش‌های گزارش مطرح شده در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پس از استماع این گزارش، بحث و تبادل نظر پیرامون کلیات آن مطرح شد که مقرر شد در جلسه آینده علاوه بر آسیب‌شناسی وضعیت سینمای کشور پیشنهادهایی که برای ارتقا و تقویت سینما باید اتخاد شود، مورد توجه قرار گیرد.

تصویب “سند سینما” در دو جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی

وی افزود: امیدواریم در دو جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی سند سینمای کشور ذیل سند مهندسی فرهنگی به‌تصویب برسد.

بررسی سند موسیقی کشور پس از سند سینما

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه با بیان اینکه تا سه ماه آینده کل سند
مهندسی فرهنگی و مهم‌ترین اسناد زیربخشی فرهنگی کشور به‌تصویب خواهد رسید، گفت: پس از سند سینما سند موسیقی کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سند معماری کشور در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی

وی افزود: کشور ما پیشینه قوی درخصوص معماری دارد و معماری منطبق با فرهنگ و اررزش‌های ایرانی اسلامی نیاز به توجه بیشتر دارد که در این خصوص سند معماری کشور نیز پس از سند موسیقی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار خواهد گرفت.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها