Skip to content

تولید ملی: رونمایی از ۱۰ قلم تجهیزات پزشکی تا پایان امسال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از ۱۰ قلم تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه شتاب دهنده خطی، دستگاههای لیزر و دستگاههایی برای بیماران قلبی تا پایان سال رونمایی و به بازار عرضه می شود.
دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح اتاق عمل بیمارستان شفا یحیائیان افزود:اکنون ۸۵ درصد ملزومات یک بار مصرف پزشکی را در داخل کشور تولید می‌کنیم.
وی اظهار داشت: همچنین برخی شرکت‌های تولیدکننده سرنگ و موادی از این دست وارد فاز دوم و سوم تولید شده‌‌اند که امید است برخی شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آندوسکوپی را بتوانیم تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسانیم.
دکتر دستجردی ادامه داد: در حال حاضر برخی دستگاه‌های بیهوشی، تخت‌های اتاق عمل و مانیتورهای اتاق عمل توسط تولیدکنندگان کشور تولید می‌شوند.
وزیربهداشت با بیان اینکه خط تولید دارو در داخل کشور راه اندازی شده وفقط بایددراین زمینه تسریع شود، گفت : به هر میزان که تولید داخلی افزایش یابد، قیمت داروها برای مردم کاهش خواهد یافت و با مشکلات کمتری در این زمینه مواجه خواهند بود.
براساس این گزارش ، اتاق عمل بیمارستان شفا یحیائیان امروز با حضور وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها