Skip to content

پژوهشگران جوان: چهاردهمین اجلاس روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برگزار شد.

رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم پایانی چهاردهمین اجلاس سراسری روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد گفت: یکی از اساسی ترین اهداف این باشگاه کارآفرینی و تجاری ‌سازی پروژه ‌های تحقیقاتی و اختراعات اعضا می باشد.
دکتر کریم زارع با بیان اینکه جذب نخبگان و پژوهشگران داخلی و خارجی به ویژه از جهان اسلام از دیگر اهداف این باشگاه می باشد گفت: هم اکنون ۵۲ هزار و ۳۷۸ نفر در این باشگاه عضو هستند که ۱۴ هزار و ۷۱۱ نفر از این تعداد عضو فعال و ۷۴۵ نفر از جمله استعدادهای درخشان هستند.
او اختصاص سهمیه بورس به استعدادهای درخشان برای عضویت در هیات علمی واحدهای دانشگاهی و اولویت دادن به آنان، استفاده از بودجه انجمنهای علمی واحدها برای اجرای طرح‌های مربوط به استعداد درخشان و نخبگان را از جمله برنامه های در دست پیگیری این باشگاه عنوان کرد.
رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تخصیص امتیاز تاسیس دفتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در واحدها و تاثیر آن در ارتقا درجه واحدهای دانشگاهی، تاسیس پژوهشکده و یا مراکز رشد کاربردی زیر نظر باشگاه و تشکیل صندوق حمایتˈ را از دیگر برنامه های این باشگاه ذکر کرد.
وی با تاکید براینکه نخبگان و پژوهشگران از عوامل موثر در توسعه و خودکفایی هستند افزود: با توجه به این قشر و فراهم نمودن فضای مساعد برای فعالیت آنان می توان شتابانتر در مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی گام برداشت.
چهاردهمین اجلاس سراسری رووسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبه دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۵ آذر ماه در سالن همایشهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد جریان داشت.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها