Skip to content

سیاستگزاری فناوری: دو سند راهبردی “گیاهان دارویی و طب سنتی” و “سلولهای بنیادی” به زودی تصویب می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت : دو سند راهبردی با موضوع سلول های بنیادی و گیاهان دارویی و طب سنتی  به زودی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می شود.
دکتر نسرین سلطانخواه در مراسم گشایش سومین اجلاس سراسری کانون های هماهنگی دانش و صنعت افزود : تاکنون ۱۱ سند فناوری های راهبردی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شده و تا به امروز سند راه فناوری های نانو ، نانو زیست فناوری ، هوا و فضا و علوم شناختی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.
وی گفت : کانون های هماهنگی دانش و صنعت باید در عرصه رقابت پذیری فناوری ها در کشور فعالیت گسترده ای انجام دهند . در این زمینه کارگروه صادرات و حمایت از تولید می تواند اسناد راهبردی کانون های هماهنگی صنعت را زودتر بررسی و با کمک وزارتخانه های مرتبط تصویب و ابلاغ کند .
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خاطرنشان کرد : میزان واردات کشور در سال گذشته ۶۰ میلیارد دلار بوده که از این میزان ۳۹ میلیارد دلار محصولات مبتنی بر صنایع میانی و پایین دستی و ۵/۶ میلیارد دلار کالاهای ساخته شده با فناوری های پیشرفته بوده است.
وی گفت : کانون های هماهنگی دانش و صنعت در شرایط تحریم و اقتصاد مقاومتی باید در عرصه تامین کالاهای تحریمی و جلوگیری از واردات کالاهایی با فناوری متوسط گام بردارند.
دکتر سلطانخواه یادآور شد که باید میزان صادرات محصولات با فناوری متوسط که حوزه کار کانون های هماهنگی دانش و صنعت را در بر می گیرد، افزایش یابد . در حال حاضربیشتر حجم صادرات کشور مواد خام و نیمه خام است که باید صادرات محصولات ساخته شده در اولویت قرار گیرد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود : بر اساس تفاهم نامه امضا شده میان این معاونت و سازمان ملی استاندارد ، آزمایشگاه مرجع در حوزه محصولات کانون های هماهنگی دانش و صنعت ایجاد می شود . معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد تا ازاین آزمایشگاه ها به صورت گسترده حمایت کند و این حمایت ها از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری انجام می شود.
سومین اجلاس روسای کانون های هماهنگی دانش و صنعت عصر امروز در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به کار خود پایان می دهد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها