Skip to content

اخبار دانشگاهی: تعداد طرح های کلان ملی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ۱۳ طرح افزایش یافت.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت : این دانشگاه به تازگی قرارداد اجرای یک طرح کلان ملی را با یک نهاد علمی امضا کرده است و بدین ترتیب تعداد طرح های کلان ملی این دانشگاه به ۱۳ طرح افزایش یافت.

دکتر علی رضا رهایی در حاشیه سمینار تخصصی منسوجات هوشمند در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طرح کلان ملی جدید این دانشگاه “رله ملی” نام دارد و قرارداد آن هفته گذشته میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.
وی خاطر نشان کرد: این پروزه به دلیل دامنه کاربردش در صنعت برق، پیش از این در جاهای مختلف و حتی در شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) نیز مطرح شده بود.
رهایی افزود : وزارت نیرو، شرکت توانیر و تمام نهادهایی که می توانند در زمینه های مختلف از پروژه رله ملی بهره برداری کنند ، در ۶ ماه گذشته با برپایی جلسات تخصصی نیازهای خود را مطرح کردند و در این خصوص به یک جمع بندی رسیدند.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره، سفینه حامل موجود زنده ، سیستم های هوشمند حمل و نقل، شبکه ملی اطلاعات کشور، طراحی و ساخت پلت فرم کلاس ۲۰، دو پروژه در ارتباط با سیستم های دفاع سایبری، طرح یکپارچه سازی مخازن گازی پارس جنوبی، ازدیاد برداشت از مخازن و شبکه هوشمند را از دیگر طرح های کلان ملی این دانشگاه دانست .
وی خاطرنشان کرد : فعالیت در مورد اجرای این پروژه ها از اردیبهشت ماه گذشته شروع شده است . در حال حاضر کمیته های راهبری آنها تشکیل شده است. این دانشگاه نسبت به مجریان طرح های دیگر، طرح های خود را با قدرت بیشتری به پیش می برد و پروژه هایی را در اختیار دارد که هر کدام در صنعت بسیار اثرگذار هستند.
دکتر رهایی در مورد منسوجات هوشمند گفت: منسوجات هوشمند در تمام دنیا برای بهبود کیفیت تولیدات نساجی کاربرد وسیعی دارد و منسوجات هوشمند یکی از بهترین راه های بهبود کیفیت تولیدات صنعت نساجی است.
سمینار یک روزه منسوجات هوشمند امروز – سه شنبه – با محورهایی همچون طبقه بندی منسوجات هوشمند، روش های تکمیلی در تولید منسوجات هوشمند و منسوجات الکترونیکی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد .

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها