Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: مجمع تشکلهای دانش بنیان فعالیت خود را آغاز می کند.

معاون انتقال فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ۲۴ تشکل دانش بنیان از اسفند ماه ۹۱ در قالب مجمع تشکل های دانش بنیان فعالیت خود را در پارک فناوری پردیس آغاز می کنند.

دکتر حسین سالار آملی اظهار داشت: این تشکل های دانش بنیان به دنبال تفاهم نامه امضا شده میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی، صنعت، معادن و کشاورزی تهران ایجاد شده اند.
وی افزود: تشکل های دانش بنیان باید تا پایان بهمن ماه امسال برای حضور در مجمع تشکل های دانش بنیان فرم های لازم را تکمیل کنند. این تشکل ها در حوزه های مختلف دانش بنیان از جمله ارتباطات و فناوری اطلاعات، فناوری نانو، زیست فناوری، داروسازی و دیگر رشته ها فعالیت می کنند.
وی اظهار داشت: هدف از ایجاد مجمع تشکل های دانش بنیان ایجاد همگرایی در فعالیت های شرکت های دانش بنیان و استفاده از نیروی انسانی متخصص در کشور است .
دکتر سالار آملی یادآور شد که مجمع تشکل های دانش بنیان مانند یک کنسرسیوم عمل می کند زیرا این مجمع می تواند به منظور تولید دانش مبنا و حمایت از اقتصاد دانش محور به اقتصاد کشور کمک به سزایی کند و به عنوان یک محور از نظام ملی نوآوری ایفای نقش کند.
به گفته وی در ابتدای کار محل این مجمع، پارک فناوری پردیس است که این مکان به دلیل وجود ظرفیت های مناسب برای فرآیندهای تولید و ارایه خدمات انتخاب شده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها