Skip to content

تولید علم: رشد تولیدات علمی ایران هفت برابر شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه رشد تولیدات علمی طی هفت سال گذشته هفت برابر شده است ،گفت: امروز در ایران، حرکت علمی، بسیار پرشتاب، گسترده و عمیق است.

دکتر محمود احمدی نژاد در آیین تجلیل از دانشجویان نمونه سراسر کشور که در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: پیشرفت های واقعی علمی ما در عرصه عمل نشان می دهد که عشق به علم و تعقل در این کشور ساری و جاری است.
وی با بیان این که یک ملت تصمیم گرفته از دروازه های علم عبور کند ، اظهار داشت: ایران هر روز تولیدات، افتخارات و دستاوردهای علمی دارد.
ریاست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که در سال ۸۴ سهم کشور از تولید علم جهان ۳/۰ درصد بوده است، گفت: اما امروز رشد تولیدات علمی به حدود سه درصد ارتقا یافته است و در واقع طی هفت سال گذشته تولیدات علمی هفت برابر شده است.
دکتر احمدی نژاد، علم را اساس بازگشت انسان به حقیقت خود و فطرت الهی دانست و گفت: تعقل و اندیشه، پایه علم است.
رییس جمهوری ادامه داد: خدا را شاکریم که فضای عمومی کشور ما فضای علم آموزی است.
وی با بیان این که در دورانهای گذشته ایران به لحاظ علمی برترین بوده است، اظهارداشت: هزاران سال قبل دانشمندان ما همچون ابن سینا اندیشه ها و دانشی داشتند که امروز در بسیاری از بخش ها همچون فلسفه، عرفان و پزشکی به روز است.
رییس قوه مجریه با تاکید بر این که انتظار این است که کشورمان به جایگاه خود بازگردد، گفت: بیش از هزار سال ایران مرجع علمی بوده است و بسیاری از تهاجمات و اشغالگری ها برای این بوده که بساط ایران را برهم زده و دانش و دانشمندان آن را در اختیار خود بگیرند.
وی در ادامه امکانات را تابع اراده انسان دانست و گفت: اگر ملتی برای پیشرفت تصمیم گرفت خدا امکانات آن را فراهم می کند.
دکتر احمدی نژاد با تصریح بر این که امروز در کشور عزم ملی اعلان نشده ای برای پیشرفت شکل گرفته است، اظهار امیدواری کرد که برخی موانع و اشکالات اجرایی و سیاست ها اصلاح شود تا اتلاف منابع نداشته باشیم و همه تلاش ها در یک جهت باشد.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت ها و پیشنهادهای دانشجویان گفت: در مورد این موضوع که گفتید دانشجویان نمونه در دایره دانشجویان نخبه قرار گیرند باید بگویم چارچوب انتخاب نخبگان با دانشجویان نمونه متفاوت است که اگر این دو یکی شود دایره انتخاب دانشجویان نمونه محدود خواهد شد.
رییس جمهوری با بیان این که با این موضوع مشکلی ندارم ، خطاب به مسوولان مربوطه گفت: ضوابط این خواست دانشجویان را تدوین کنید.
رییس قوه مجریه همچنین در مورد درخواست دیگر دانشجویان نمونه برای اعزام به عمره مفرده گفت: با این درخواست نیز موافقت می کنیم و دانشجویان می توانند با یک نفر همراه عازم عمره مفرده شوند.
رییس جمهوری همچنین با درخواست های دیگر دانشجویان نمونه برای ارتقا جهت تحصیل در مقاطع بالاتر و ایجاد تسهیلات برای عضویت در هیات علمی دانشگاه ها نیز موافقت کرد.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد داد که دانشجویان برجسته را جذب گروه های پژوهشی پژوهشگاه ها کنند و دانشجویان نمونه مرد نیز خدمت سربازی خود را در هیات های علمی دانشگاه ها بگذرانند.
رییس جمهوری در پایان با اهدای یک دستگاه خودروی پراید به دانشجویان نمونه سراسر کشور موافقت کرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها