Skip to content

همکاریهای بین المللی: گسترش همکاری های علمی میان دانشگاه بصره و دانشگاههای ایران

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی با دکتر ثامر احمد حمدان رئیس دانشگاه بصره عراق و هیات همراه در محل این مرکز دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که دکتر علی مشاب مشاور وزیر علوم عراق نیز حضور داشت، دکتر ارسلان قربانی ضمن اشاره به وضعیت علمی و پژوهشی و جایگاه ممتاز کشورمان در منطقه و جهان، بر تسریع روند اجرای مفاد یادداشت تفاهمات منعقده فیمابین وزارتخانه ها و مراکز علمی و پژوهشی ایران و عراق تاکید کرد.
در ادامه این دیدار دکتر حمدان با اشاره به ظرفیت ها و فعالیت های دانشگاه بصره و جایگاه ویژه آن دانشگاه در زمینه های مختلف علمی به ویژه نفت و گاز در عراق به ظرفیت ها و توانمندی های بالای کشورمان در زمینه های مختلف علمی به ویژه دانش و فناوری های نفت و گاز و فرآورده های نفتی اشاره کرد و بر ضرورت گسترش تعاملات علمی و فناوری دو کشور به ویژه همکاری دانشگاه بصره با دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
همچنین در این دیدار، دو طرف در خصوص برنامه های پیش بینی شده جهت برگزاری هرچه بهتر “نشست مشترک دانشگاه های ایران و عراق” که ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۲ در دانشگاه بصره تشکیل خواهد شد رایزنی و تبادل نظر کردند.
هیات اعزامی از  دانشگاه بصره عراق در طول اقامت در کشورمان از برخی دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری کشورمان بازدید کردند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها