Skip to content

مجلات پژوهشی: ارتقای مجلات علوم پزشکی نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی اسکوپوس

معاون (سابق )تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از ارتقای کمی و کیفی مجلات علوم پزشکی نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی اسکوپوس (Scopus) خبر داد.
دکتر مصطفی قانعی با اعلام این خبر افزود: نتایج حاصل از بررسی وضعیت مجلات نمایه شده کشور در پایگاه اطلاعات علمی Scopus در سال ۲۰۱۲ میلادی حاکی از ارتقاء کمی و کیفی مجلات علوم پزشکی دارد به گونه‌ای که سهم مجلات مصوب در دبیرخانه کمیسیون نشریات علوم پزشکی از ۱۱۸ مجله نمایه شده کشور ۸۰ عنوان مجله یعنی ۶۷ درصد است.
وی افزود: این در حالی است که در سال ۲۰۱۱ میلادی، تعداد مجلات ایرانی نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی Scopus  تعداد ۸۴ مورد شامل ۵۶ عنوان از مجلات مصوب در دبیرخانه کمسیون نشریات علوم پزشکی بوده است.
معاون (سابق) تحقیقات افزود: در سه سال گذشته (تا ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی)، ۶۱ درصد از کل مقالات و ۸/۴۹ درصد کل ارجاع به مقالات مجلات نمایه شده کشور در پایگاه اطلاعات علمی Scopus متعلق به مجلات مصوب در دبیرخانه کمسیون نشریات علوم پزشکی بوده است.
وی در تشریح بررسی وضعیت مجلات نمایه شده کشور گفت: از میان ۱۱۸ مجله نمایه شده کشور ایران در پایگاه اطلاعاتی Scopus، تعداد ۹۶ عنوان معادل ۵۸ درصد در گرایش موضوعی علم پزشکی دسته‌بندی ‌شده‌اند.
دکتر قانعی خاطر نشان کرد: بالاترین شاخص H مجلات کشور ایران ۲۸ بوده و متعلق به مجله International Journal of Environmental Science and Technology و در میان مجلات علوم پزشکی بالاترین شاخص H عدد ۲۰ بوده که متعلق به مجله Archives of Iranian Medicine بوده است.
وی بالاترین شاخص رتبه بندی مجلات برای کشور ایران و علوم پزشکی را  به ترتیب ۷۳۶/۰ برای مجله International Journal of Environmental Science and Technology و ۳۸۹/۰ برای مجله Iranian Journal of Environmental Health Science and Engineering اعلام کرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها